آلوده شدن به ویروس کرونا؛ راهی برای رسیدن به واکسن

به گزارش مجله سلو بلاگ، صدها نفر از مردم کانادا برای سرعت بخشیدن به تحقیقات در خصوص واکسن مایل به آلوده شدن به ویروس کرونا هستند.

آلوده شدن به ویروس کرونا؛ راهی برای رسیدن به واکسن

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی تی وی نیوز، صدها نفر از مردم کانادا برای سرعت بخشیدن به تحقیقات در خصوص واکسن مایل به آلوده شدن به ویروس کرونا هستند.

محققان انتظار دارند حداقل یک سال طول بکشد تا یک واکسن ایمن و مؤثر برای کووید 19 فراوری گردد، یک فرایند طولانی که شامل تزریق واکسن های احتمالی به افراد سالم می گردد و سپس هفته ها یا ماه ها انتظار تا تعیین گردد این افراد پس از تزریق واکسن سالم می مانند یا خیر.

هزاران داوطلب سالم، از جمله صدها نفر از کانادایی ها سعی نموده اند یک روش بسیار خطرناک تر را امتحان نمایند: تزریق واکسن بالقوه و سپس آلودگی به کووید 19 تا تعیین گردد واکسن ایمن است یا خیر.

این روش آزمایش چالش انسان نامیده می گردد و قبلاً از آن برای تهیه واکسن علیه آبله، آنفلوانزا و مالاریا استفاده شده است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید این رویکرد می تواند بسیار سریعتر از آزمایش های استاندارد در زمینه واکسن باشد و اگر به درستی طراحی گردد، آزمایش های مربوط به چالش انسان می تواند به واکسن های بهتری منجر گردد؛ اما آلوده کردن افراد سالم به ویروس، دارای نگرانی های واضحی از جمله خطر ابتلا به عوارض جانبی و یا مرگ ناشی از آن نیز است.

تا به امروز هیچ کشوری چالش انسانی را برای کووید 19 شروع ننموده است؛ در همین حال نخستین کارآزمایی بالینی برای یک واکسن بالقوه به منظور مقابله با کووید 19 توسط سازمان بهداشت کانادا تأیید شده است.

انتهای پیغام/

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17221

به "آلوده شدن به ویروس کرونا؛ راهی برای رسیدن به واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلوده شدن به ویروس کرونا؛ راهی برای رسیدن به واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید