آمار کرونا در کشور؛ شمار مبتلایان و فوتی ها افزایش یافت

به گزارش مجله سلو بلاگ، دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به افزایش نسبی موارد مثبت کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته نسبت به روز های اخیر، گفت: از دیروز تا امروز 12 خرداد 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، دو هزار و 979 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

آمار کرونا در کشور؛ شمار مبتلایان و فوتی ها افزایش یافت

به گفته وی، از بین مبتلایان جدید، 652 مورد بستری و دو هزار و 327 مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید19 در کشور به 154 هزار و 445 نفر رسید.

جهانپور همچنین با اشاره به افزایش نسبی در فوتی های کرونا نسبت به روز های گذشته، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 81 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 878 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه نمود: خوشبختانه تا کنون 121 هزار و 4 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

جهانپور همچنین گفت: 2578 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون 955 هزار و 865 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: متاسفانه در بعضی استان ها و نواحی کشور گزارش هایی از نوعی سهل انگاری در مراعات نکات بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری ها و همچنین استفاده از ماسک را شاهد هستیم و حتی شکایت های مردمی از بعضی تخلفات در مشاغل را نیز داریم و در روز های گذشته موارد را همکاران مان مورد آنالیز قرار دادند و در روز های آینده گزارش موارد برخورد قانونی با خاطیان رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید نمود: از مردم استدعا داریم حتما رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی، شست وشوی مکرر دست ها و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند و سفر های غیرضرور را حتما لغو نمایند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: فرارو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18002

به "آمار کرونا در کشور؛ شمار مبتلایان و فوتی ها افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در کشور؛ شمار مبتلایان و فوتی ها افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید