امریکا؛ از بحران همه گیری تا معضل بیکاری

به گزارش مجله سلو بلاگ، پس از آنکه وزارت کار ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه به وقت محلی از تازه ترین آمار بیکاری در امریکا به خاطر همه گیری ویروس کرونا پرده برداشت و شمار بیکاران این کشور را 26.5 میلیون نفر اعلام نموده، مجلس نمایندگان امریکا با 388 رأی موافق در مقابل 5 رأی مخالف یاری 484 میلیارد دلاری برای مشاغل کوچک و بیمارستان ها را تصویب کرد. این بودجه در سنا هم به تصویب رسید و منتظر امضای رئیس جمهوری است. پیش از این نیز کنگره در ماه مارس بسته یاریی 350 میلیارد دلاری را برای مشاغل کوچک تصویب نموده بود.

امریکا؛ از بحران همه گیری تا معضل بیکاری

مجله آتلانتیک پس از آنالیز تجربیات بیکاری در 20 سال گذشته پیش بینی نموده است که این بحران بیکاری دو فاز جداگانه داشته باشد. در فاز اول کشور تا حد زیادی به این بحران با حس اتحاد و شفقت برای میلیون ها امریکایی که شغل شان را از دست داده اند، پاسخ می دهد. امریکایی ها درک خواهند کرد که فشارهای بیرونی شامل ویروس کرونا و سیاست های دولت برای ایجاد فاصله گذاری اجتماعی بحران بیکاری جمعی را رقم زده است و آنها به این مخمصه با دیده خوشبینی نگاه خواهند کرد. حدود 26 میلیون نفری که از یک ماه قبل تا به امروز در امریکا فرم بیکاری پر نموده اند، با بسته های حمایتی ای که کنگره تصویب نموده و سیاست های حمایتی موقتی دولت احتمالاً بر مسائل خود فائق آیند و بالاخره این همه گیری ویروس کرونا دیر یا زود تمام خواهد شد و شرایط اقتصادی بهبود خواهد یافت.

در فاز دوم بحران بیکاری کنونی امریکا، شرکت ها استخدام دوباره کارگران خود را شروع خواهند کرد. اگر نگاهی به گذشته بیندازیم بسیاری از کارفرمایان از این فرصت بحران به نفع خود استفاده خواهند کرد و کارکنان سابق خود را با حقوق و دستمزدی پایین تر از قبل به کار می گیرند. در شرایط اقتصادی نرمال پایین آوردن دستمزدها یا به خطر انداختن امنیت شغلی کارکنان باعث می گردد تظاهرات کارگری راه بیفتد اما در زمان های بحران بیکاری که کارگران پس از چند ماه سخت بالاخره پیروز شده اند سر کارهای خود بازگردند، حتی اگر حقوق ها کم گردد و سختی کار افزایش یابد، احتمال بروز اعتراض های بیکاری به حداقل می رسد.

همچنین حتی پس از پرداخت یارانه هایی که دولت امریکا برای مشاغل کوچک در نظر گرفته تعطیلی طولانی مغازه ها می تواند بسیاری از این کسب و کارها را از بین ببرد. کسب و کارهایی که حتی قبل از بحران کووید19 هم به خاطر فروشگاه های آنلاین مانند والمارت و آمازون شرایط خوبی نداشتند. تنها چیزی که این کسب و کارها را زنده نگه داشته بود این بود که مشتریان آنها افرادی بودند که به خرید به عنوان یک تفریح دارای تعامل اجتماعی و انسانی نگاه می کردند و ترجیح می دادند به جای خرید آنلاین حضوری خرید نمایند اما کمپانی ها و شرکت ها به طور معمول فرصت به حداقل رساندن هزینه های خود را از دست نخواهند داد. آنها به احتمال زیاد از نیروی کار خود می کاهند، بیش از پیش به کامپیوترها، روبات ها و فناوری متوسل خواهند شد، کارها را با پیمانکاران واسپاری خواهند کرد یا اصلاً تمام و کمال بخش تولیدی خود را به بیرون از مرزها که نیروی کار ارزان است منتقل خواهند کرد. در فاز دوم رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا شبکه امنیت اجتماعی امریکایی ها به طور موقتی تقویت خواهد شد اما هیچ پولی برای یاری به افرادی که طولانی مدت بیکار بوده اند وجود نخواهد داشت. همین سه سال قبل بود که کنگره بیش از حد اقتصادیات ها را کاهش داد و از این اتفاق به طرز غیرمنصفانه ای ثروتمندان امریکا بیشترین نفع را بردند. حالا هم به خاطر ویروس کرونا کنگره مزایا و یاری های اقتصادی را برای بیکار شده ها در نظر گرفته اما اگر اعطای این مزایا متوقف گردد، بیکارها و خانواده هایشان با فروپاشی اقتصادی روبرو خواهند شد. شفقت و دلسوزی عمومی که اکنون در امریکا در قبال بیکاران حاکم است رفته رفته جای خود را به خشم خواهد داد و رسانه های حزبی هم به این خشم دامن خواهند زد.،ایران

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16044

به "امریکا؛ از بحران همه گیری تا معضل بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امریکا؛ از بحران همه گیری تا معضل بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید