ایران و اسپانیا تبادل دارویی می نمایند

به گزارش مجله سلو بلاگ، به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف ایجاد زیرساخت های لازم برای کسب منافع مناسب صادراتی شرکت های دارویی ایرانی، تبادلات دارویی بین دو کشور ایران و اسپانیا توسعه می یابد.

ایران و اسپانیا تبادل دارویی می نمایند

به گزارش خبرنگاران، با هماهنگی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هیاتی از نمایندگان یکی از شرکت های مطرح دارویی اسپانیا، از توانمندی های شرکت های فراوریی ایرانی بازدید کرد.

در این بازدید سه روزه، نمایندگان شرکت آرافارمد اسپانیا از امکانات تحقیقاتی و فراوریی شرکت های مختلف ایرانی بازدید کردند و ضمن انتقال تجربیات، مقدمات همکاری میان طرف های ایرانی و اسپانیایی فراهم شد.

در نهایت قرارداد انتقال فناوری و محصول میان شرکت های ایرانی و طرف اسپانیایی با نظارت ستاد توسعه زیست فناوری منعقد شد.

شرکت اسپانیایی آرافارما، یکی از بزرگترین صادرکنندگان دارو به ایران و دیگر کشورهای منطقه است و از پیروز ترین شرکت های اروپایی فراوریکننده دارو محسوب می گردد. در این قراردادها، تکنولوژی، محصول اولیه و دانش فنی در حوزه های مختلف میان شرکت ها تبادل شده و امکان کسب منافع مناسب صادراتی برای شرکت های دارویی ایرانی به وجود آمد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، یکی از صنایع رو به رشد در ایران، صنعت دارو است. صنعتی که توسعه خود را مرهون کوشش های جوانان و متخصصان ایرانی و ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلفی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخش خصوصی و سایر نهادهایی است که در چرخه فراوری دانش تا بازار دارو دخیل هستند. با کوشش های انجام شده، داروهای فراوریی در کشور با کیفیت بالایی عرضه می گردد که این کیفیت دلیلی است بر تقاضای شرکت های بین المللی برای خرید این محصولات حیاتی.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11057

به "ایران و اسپانیا تبادل دارویی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و اسپانیا تبادل دارویی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید