بازگشایی محدود صنایع هند و پاکستان برای کاهش آسیبهای کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، هند به صنایع واقع در مناطق حومه ای و همچنین فعالیتهای زراعی اجازه می دهد از هفته آینده فعالیتشان را ازسربگیرند تا از درد و رنج میلیونها نفری که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند تا حدودی کاسته شود.

بازگشایی محدود صنایع هند و پاکستان برای کاهش آسیبهای کرونا

به گزارش خبرنگاران، نارندرا مودی، نخست وزیر هند با هدف جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، دستور داده که یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت این کشور به مدت 19 روز دیگر در خانه بمانند و محدودیتهای جدی رفت و آمد در خیابانها اعمال شود. اما وی اظهار کرد که رنج محرومان را حس می کند و روز چهارشنبه وزارت کشور هند دستورالعملی را منتشر کرد که با ازسرگیری محدود تجارت و صنعت در مناطق داخلی که آلودگی کمتری به کرونا داشتند، موافقت کرد.

میلیونها نفر از زمان آغاز قرنطینه در جنوب آسیا در ماه گذشته از کار اخراج شده اند و خشم روزافزونی در بمبئی نسبت به محدودیتهای رفت و آمد وجود دارد.

کشور همسایه پاکستان که تمدید دو هفته ای قرنطینه برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا را اعلام نمود، با بازگشایی فعالیت ساخت و ساز که پس از کشاورزی محل معاش شمار زیادی از مردم است، موافقت کرد.

طبق اعلام وزیر صنایع پاکستان، صنایع صادراتی مانند پوشاک هم اجازه خواهند یافت تولیدشان را آغاز کنند و دولت ارزیابیهایی از بخشهایی که آسیب پذیری کمتری نسبت به شیوع کرونا دارند را انجام داده است و صنایعی که خطر شیوع کمتری نسبت به سایرین دارند، شناسایی شده اند.

هند تا روز چهارشنبه 11 هزار و 439 مورد ابتلا به کرونا داشت که 1076 مورد نسبت به روز سه شنبه افزایش داشت و شامل 377 جان باخته بود. شمار موارد ابتلا به کرونا در پاکستان به 5988 مورد شامل 107 جان باخته رسیده است.

اما کارشناسان بهداشتی نگرانند که شمار اندک موارد ابتلا به کرونا در این کشورها نسبت به کشورهای غربی ممکن است به دلیل تستهای اندک در این منطقه بوده و شمار موارد واقعی ممکن است بسیار بالاتر از آمار باشد.

شیوع گسترده بیماری برای میلیونها نفری که در مناطق زاغه نشین جنوب آسیا زندگی می کنند و از خدمات درمانی ضعیفی برخوردارند، فاجعه آمیز خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، در داکا، پایتخت بنگلادش صدها کارگر با نادیده دریافت قرنطینه دولتی، به خیابانها آمده و خواستار دستمزد شدند. بنگلادش که پس از چین دومین تولیدکننده بزرگ پوشاک است، در پی لغو سفارش برخی از بزرگترین برندها و فروشندگان جهان، با خطر از دست دادن حدود شش میلیارد دلار درآمد صادراتی در سال مالی جاری روبروست.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15305

به "بازگشایی محدود صنایع هند و پاکستان برای کاهش آسیبهای کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی محدود صنایع هند و پاکستان برای کاهش آسیبهای کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید