بهترین روستاهای گردشگری ایران که حتما باید به آن ها سفر کنید!

به گزارش مجله سلو بلاگ، معرفی بهترین روستاهای گردشگری ایران

روستاگردی یکی از انواع سفرهایی است که در بین عموم مردم بیشتر جا افتاده و جذابیت بالایی هم نیز دارد. روستاهای زیادی در ایران وجود دارد که شاید حتی تا به حال نام آن ها را نشنیده باشید اما به اندازه ای زیبا و دیدنی هستند که پیشنهاد می شود حتما در ایام تعطیل دل به جاده بزنید و از آن ها دیدن کنید. با توجه به اهمیت روستاگردی ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره بهترین روستاهای گردشگری ایران که ارزش دیدن دارند صحبت کنیم و تعدادی از آن ها را برایتان معرفی بنماییم در ادامه پس با ما همراه باشید شاید مقصد گردشگری شما یکی از آن ها باشد.

بهترین روستاهای گردشگری ایران که حتما باید به آن ها سفر کنید!

روستای ابیانه

روستایی جذاب در فاصله 40 کیلومتری شهر نظنز به نام ابیانه وجود دارد. این روستا یکی از بلندترین مناطق مسکونی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. ارتفاع روستای ابیانه از سطح دریا حدود 2222 متر است که به همه این ها شما معماری بومی و خاص منطقه و همچنین بناهای تاریخی موجود را هم اضافه کنید.

برای رسیدن به این روستا دو راه وجود دارد یکی از طرف جاده کاشان - نظنز و دیگری از سمت اتوبان کاشان - اصفهان

روستای کندوان

یکی دیگر از روستاهای گردشگری ایران که سفر به آن بسیار پیشنهاد می شود، روستای کندوان در 50 کیلومتری جنوب غربی تبریز است. این روستا به دلیل شکل و نوع خانه هایی که دارد از لحاظ گردشگری و جذب مسافر بسیار پتانسیل بالایی دارد. جالب است بدانید نمونه ای همانند این روستا در ترکیه به نام کاپادوکیه وجود دارد که هم زندگی در آن جریان دارد و هم مسافر به سمت خود جذب می کند.

برای رسیدن به این روستا می بایست که از سمت شهر تبریز به اسکو بروید و سپس از آن جا به سمت جنوب و شهر اسفنجان و کهنمو بروید.

روستای ماخونیک

روستایی به نام ماخونی در دهستان درح در استان خراسان جنوبی قرار گرفته است که بر اساس آمارهای موجود در سال 1390 جمعیت آن برابر 739 نفر است. روستای ماخونیک در یکی از جذاب ترین روستاهای گردشگری ایران است که برای ماجراجویی گزینه بسیار مناسبی است. این روستا تا افغانستان نیم ساعت فاصله دارد و مردم ماخونیک اصالتا افغانی هستند عده ای از آن ها هم با مهاجرت به این شهر آمده اند .

فاصله روستای ماخونیک تا تهران 1261 کیلومتر است.

روستای میمند

از دیگر روستاهای گردشگری ایران که حیف است ایرانی باشیم و از آن دیدن نکنیم، روستای میمند است. این روستای صخره ای در نزدیکی های شهر کرمان قرار گرفته است و یکی از قدیمی ترین سکونت گاه ها در دنیا محسوب می شود. از لحاظ تاریخی این روستا دارای تاریخچه ای به اندازه 12 هزار می باشد و آثار باستانی بسیار را در خود جای داده است.

جاذبه های این روستای تاریخی : حمام ، آتشکده ، مسجد تاریخی و حسینیه آن هست.

روستای بیاض

در استان کرمان روستایی به نام بیاض قرار گرفته است و جز یکی از روستاهای گردشگری ایران محسوب می شود. معنای بیاض هم را هم جالب است بدانید که در این منطقه سفید معنی می شود و نام آن از پنبه زارهای بیاض برگرفته شده است. مطابق با برآوردهای اجرا شده در سال 85 جمعیت روستای بیاض برابر با 3402 نفر است.

به منظور دسترسی به روستای بیاض باید به 25 کیلومتری جنوب شهر انار و 65 کیلومتری شمال غربی شهر رفسنجان بروید.

روستای اورامان

منطقه ای بسیار خوش آب و هوا در استان کردستان به نام اورامان وجود دارد که می توان آن را در لیست روستاهای گردشگری ایران قرار گرفته است و گفت که حتما از آن دیدن کنید. این شهر در دره ای شرقی- غربی و در شیب تندی روبه روی کوه ایجاد شده است . معماری روستای اورامان به صورت پلکانی بوده و زمانی که شما از پایین به این روستا نگاه کنید حیاط هر خانه را پشت بام خانه دیگر خواهید دید و این برای گردشگران بسیار جذاب محسوب می شود.

به منظور دسترسی به این روستا می بایست که به 75 کیلومتری شهر مریون بروید که چرا که اورامان در جنوب شرقی شهر مریوان قرار گرفته است.

روستای ماسوله

یکی از بهترین روستاهای گردشگری ایران که طرفداران بسیاری دارد و شاید کمتر کسی باشد که به سمت آن نرفته باشد، روستای ماسوله در فومن است. این منطقه از لحاظ معماری در لیست روستاهای پلکانی ایران قرار می گیرد و فضای رمانتیک و خاصی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می آورد.

محله های ماسوله: ریحانه بر، خانه بر، مسجدبر، کشه سر و اسد محله است.

روستای خرانق

روستای دیگری که می تواند در لیست روستاهای گردشگری ایران قرار بگیرد، خرانق است. روستای خرانق به خاطر قدمت تاریخی که دارد، یکی از ارزشمندترین دیدنی های این مرز و بوم محسوب می شود. روستایی که نخستین بار در میان گزارش های یکی از هیربدان زرتشتی در سال 24 هجری شمسی که همزمان با دوازدهمین سال سلطنت یزدگرد ساسانی از آن یاد شد و به عنوان یک از استراحت گاه بین راهی برای تاجرها و مسافران محسوب می شده است. جالب است بدانید که این روستا در اروپا از ایران هم مشهور تر هست.

جاذبه های این روستای تاریخی: کاروانسرای خرانق، قلعه خرانق، حمام خرانق، پل خرانق، منارجنبان خرانق و مسجد جامع و حسینیه خرانق

این روستا در شمال شهر یزد و در 50 کیلومتری شهرستان اردکان قرار گرفته است.

روستای مازیچال

دهکده دیگری که از جذابیت بالایی برخوردار است روستای مازیچال است. مازیچال در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا واقع است و در لیست روستاهای گردشگری ایران قرار گرفته است. اینجا یکی از معدود مکان هایی در دنیا هست که ابر ها زیر پای شما می رقصند و شما می توانید یک تکه ابر را در دستان خود داشته باشید .

روستای نوشا

روستایی به نام نوشا با قدمتی برابر با 2 هزار سال یکی دیگر از روستاهای گردشگری ایران است که پیشنهاد می شود حتما از آن دیدن کنید. نکته جالبی که در خصوص این روستا وجود دارد این است که هنوز هیچ ماشینی به آن راه پیدا نکرده است و شما باید تا جایی که جاده هست با ماشین بروید و بقیه جهت را پیاده طی کنید.

روستای نوشا در سمت قلعه گردن و در 55 کیلوتری جنوب شهر تنکابن قرار گرفته است. از تنکابن با مینی بوس به ییلاق آغوزحال رفته و جاده خاکی بالای ییلاق را نیز با مینی بوس تا نزدیک ولگسر ادامه دهید.

روستای نگل در کردستان

از دیگر روستاهای گردشگری ایران می توان به روستای نگل درکردستان اشاره کرد که یکی از قطب های جذب گردشگری در ایران به شمار می رود. این منطقه در کلاترزان شهرستان سنندج در کردستان قرار گرفته و بر اساس آمارهایی که در سال 1385 از آن وجود دارد جمعیت آن برابر با 1700 نفر می باشد. جالب است بدانید که برای دسترسی به این روستا در کردستان باید به 65 کیلومتری شهر سنندج در جهت سنندج - مریوان بروید.

برای دسترسی به روستای نگل در کردستان باید به 65 کیلومتری شهر سنندج که در جهت سنندج - مریوان قرار گرفته است نیز بروید.

روستای تمین در سیستان و بلوچستان

دیگر منطقه ای که در لیست روستاهای گردشگری ایران قرار می گیرد، روستای تمین در سیستان و بلوچستان است. این روستا در 65 کیلومتری جنوب غربی میرجاوه قرار گرفته است و یکی از زیباترین روستاهای در این منطقه می باشد. جالب است بدانید که این روستا سه قسمت دارد و شامل جش، روپس، تمین بالا، تمین مرکزی و تمین پایین می شود.هر کدام از این بخش ها در فاصله 300 متری از هم واقع شده اند؛ روستای تمین در سیستان و بلوچستان از آن روستاهای پرجاذبه در حوزه گردشگری کشور به شمار می رود و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

روستای وانشان در گلپایگان

یکی دیگر از مواردی که می توانیم در مطلب روستاهای گردشگری ایران نامی از آن ببریم، روستای وانشان در گلپایگان می باشد. این روستا در اصفهان قرار گرفته است و بناها و بافت های تاریخی و منحصر به فردی را در خود جای داده است. این منطقه وسیع، از کهن ترین خاستگاه های تمدنی در نجد ایران است که صدها روستای قدیمی، زیبا و مهم را در خود جای داده است. روستای وانشان در گلپایگان در 12 کیلومتری جنوب شهرستان گلپایگان و 15 کیلومتری شمال خوانسار قرار گرفته است. این روستا در دل طبیعت زیبای خود پذیرای آثار و بناهای تاریخی بسیاری است.

روستای سرولات در چابکسر

روستای سرولات در 22 کیلومتری رامسر و در نزدیکترین فاصله به شهر چابکسر واقع است. این روستا در 3 کیلومتری جنوب چابکسر در کنار رودخانه آچیرود قرار گرفته است، زمانی که به این روستا می رسید دامنه های کوه های البرز را می توانید به راحتی مشاهده کنید و از میان جنگل ها و رودها عبور کنید و نهایت لذت و آرامش را ببرید. علاوه بر آرامشی که در روستای سرولات در رامسر برقرار است، مهمان نوازی مردم آن هم زبان زد است و شما هرگز احساس غریبی نخواهید کرد. نزدیکی کوه، جنگل، دریا و رودخانه در این روستای زیبا به یکدیگر، جذابیت های سفر به سرولات را چند برابر می کند.

روستای لیقوان در تبریز

در 36 کیلومتری شرق تبریز یکی از روستای گردشگری ایران به نام لیقوان قرار گرفته است که به دلیل تولید پنیر معروف لیوان از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. این روستا آب و هوای بسیار خوبی دارد و به گفته پژوهشگران تاریخی و فرهنگی یکی از زیباترین و پرجمعیت ترین روستاهای آذربایجان شرقی محسوب می شود. روستای لیقوان در دره ای با صفا و دامنه کوه های سهند واقع شده است روستای تاریخی لیقوان می باشد.

روستای ورکانه

روستای ورکانه یکی دیگر از روستاهای گردشگری ایران است که گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور به سمت خود جذب می کند. این روستا قدمتی برابر با 400 سال دارد و در 20 کیلومتری شهر همدان در جنوب شرقی این قرار گرفته است. در میان 20 روستای هدف گردشگری استان همدان، یکی از شاخص ترین آنها روستای ورکانه استان همدان می باشد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15526

به "بهترین روستاهای گردشگری ایران که حتما باید به آن ها سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روستاهای گردشگری ایران که حتما باید به آن ها سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید