بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور

به گزارش مجله سلو بلاگ، مالزی از کشور هایی است که معمولا آب و هوای گرم و شرجی دارد و اختلاف دمای تابستان و زمستان در آن کم است. به این نوع از آب و هوا که در آن فصل ها عملا چندان با هم تفاوتی ندارند، تک فصلی می ­گویند. کوالالامپور نیز به عنوان پایتخت کشور مالزی از این جریان جدا نیست؛ اما با این وجود، بهترین زمان سفر به کوالالامپور چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور

ماه های اکتبر و نوامبر (9 مهر تا 9 آبان و 10 آبان تا 9 آذر) پربارش­ ترین ماه­ های سال در مالزی هستند و ماه ژانویه و فوریه (11دی تا 11 بهمن و 12بهمن تا 9اسفند) را می ­توانیم کم بارش­ ترین ماه های سال بدانیم. البته بارندگی در تمام طول سال و در تمام مناطق این کشور وجود دارد و اختلاف آب و هوایی زیادی در قسمت های مختلف این کشور وجود ندارد. اما در ماه ­های پربارش سال، باران ­های سیل­ آسا و شدیدی شروع به باریدن می­ نمایند که ممکن است باعث جلوگیری از گردش شما گردد.

اگر از خیس شدن در زیر باران بدتان نمی آید، در ماه های مهر، آبان و آذر در فصل پاییز می توانید هیجان بودن در زیر باران های استوایی در شرق آسیا را تجربه کنید.

فصل بهار یکی از پرتردد ترین فصل ها در شهر کوالالامپور است. این فصل می تواند بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور باشد. چرا که آب و هوای مطلوب به دور از بارندگی های شدید و هوای بسیار گرم است. آب و هوای مطلوب بهاری شهر کوالالامپور، یکی از دلایل حضور گسترده دنیاگرد ها به این شهر و کشور است.

حقیقت این است که بهترین زمان سفر به کوالالامپور از اواسط اردیبهشت تا اواسط تیرماه و از اواسط آذر تا اواسط بهمن ماه است. چراکه در این زمان، هوا چندان شرجی نیست و آنقدر مناسب است که بتوانید با آرامش از رفت و آمد به شهر لذت ببرید.

لباس مناسب یکی از لوازم سفر به کوالالامپور

لباس تابستانی برای آب و هوای گرم و مرطوب مالزی مناسب است. کفش پیاده روی برای گشت و گذار در طبیعت را از قلم نیاندازید. هنگامی که در سفر به کوالالامپور از مساجد و بناهای مذهبی بازدید می کنید، باید لباسی بپوشید که شانه ها و زانو را می پوشاند.

سفر به کوالالامپور برای دیدن فستیوال ها

یکی از جاذبه ­های دنیاگردی در سفر به کوالالامپور که همه ساله دنیاگردان بسیاری را به کشور مالزی می کشاند، فستیوال ­های رنگارنگ، زیبا و جذاب این کشور است. جشنواره ­ها در تمامی شهر های مالزی برگزار می شوند. اما این رخدادهای فوق العاده در پایتخت این کشور اهمیت ویژه ­ای دارد.

فستیوال روز ملی مالزی

در زمان برگزاری فستیوال­ های مالزیایی، هر دنیاگرد خوش ذوقی در زمان سفر به کوالالامپور دوست دارد در این شهر حاضر باشد. یکی از محبوب ­ترین فستیوال ­های کشور مالزی که هرساله 31 آگوست (9 شهریور) در پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور برگزار می­گردد. روز ملی که هر ساله به مناسبت استقلال کشور جشن گرفته می ­گردد و پایتخت را کاملا شلوغ می نماید. در این روز شهر پر از هنر، موسیقی مالزیایی، کنسرت، هنرهای دستی و البته چندین تُن غذاست. مرکزهای خرید هم به­راه هستند تا یک خرید فراموش نشدنی را برای دنیاگردان رقم بزنند.

وقتی که ساعت نیمه شبِ 31 اوت را نشان می دهد، یک آتش بازی عظیم آسمان کوالالامپور را در شروع روز استقلال مالزی نورافشانی می کند. در ادامه این روز می توان شاهد رژه هایی در خیابان ها بود و اجرای نمایش از سوی بچه های مدرسه ای و کارمندان دولتی را تماشا کرد. در انتها مراسم، هزاران نفر برای شرکت در کنسرت های زنده راهی خیابان ها می شوند.

جشن دیوالی

از دیگر جشن ه ای محبوب در کشور مالزی جشن دیوالی یا دیپاوالی است که هندی های کشور مالزی در تاریخ پانزدهم آبان آن را برگزار می ­نمایند. هر ساله مسافران و دنیاگردان بسیار زیادی در هنگام سفر به کوالالامپور برای دیدن و حضور در این جشن به کشور مالزی سفر می نمایند و بهانه ای می­ گردد تا از غذا های بسیارخوشمزه و فوق العادۀ هندی میل­ نمایند و از دیدن پایکوبی های زیبای هندی و نمایشگاه های صنایع دستی دیدن نمایند. این موقع بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور است.

تایپوسام

مالزی دارای جمعیت کثیری از تامیل ها در بخش های غربی کشور، به خصوص اطراف کوالالامپور است. وقتی که قرص ماه در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه کامل می گردد، تامیل ها یکی از مهم ترین رویداد های خود را جشن می گیرند. تایپوسام (Thaipusam) پیروزی موروگان (Murugan) بر یک روح خبیث به نام سوراپادمان (Soorapadman) را گرامی می دارد.

در زمان سفر به کوالالامپور در طول این فستیوال مشاهده خواهید کرد که تامیل ها اقدام به سوراخ کردن بخش هایی از بدن خود نظیر گونه ها و زبان می نمایند. بعضی از آن ها کاوادی (Kavadi) به دست می گیرند. کاوادی یک وسیله تزئینی است که عبادت نمایندگان از آن برای فرو کردن در بدن خود استفاده می نمایند. تایپوسام از نگاه یک فرد خارجی، مراسمی عجیبی است و تنها منحصر به جامعه تامیل ها می گردد. به ندرت می توان این رسم را در جایی دیگر تجربه کرد.

تایپوسام نیز از بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور است.

روز وساک

روز وساک بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور است. بودائی های مالزی روز وساک (Wesak)، روز تولد بودا، در نزدیک ترین یکشنبه به قرص کامل ماه در ماه مه را جشن می گیرند. بودائی های سراسر کشور به معابد رفته و به بودا خدمت می نمایند. هدف یکی از مهم ترین مراسم مذهبی در دنیا بودا، گرامی داشتن تولد، روشن گری و مرگ گائوتاما (Gautama) است.

جشن های این ایام با حضور راهبانی با لباس های قرمزرنگ در حال مراقبه، دعا و سرود خواندن در حین روشن کردن عود شروع می گردد.

فستیوال مون کیک

فستیوال مون کیک (Mooncake) به فستیوال فانوس نیز مشهور است و جالب و دیدنی ترین مراسم در سفر به کوالالامپور است. مردم در این فستیوال فانوس های شمع دار به دست گرفته و از یکدیگر با مون کیک پذیرایی می نمایند. این کیک ها به عنوان هدیه به اقوام و دوستان نیز داده می شوند. این فستیوال اساساً پیروزی دهقانان چینی بر فرمانروایان مغول را جشن می گیرد.

کارناوال خرید

علاقمندان به خرید، از این کارناوال بیش از سایرین لذت می برند. کارناوال خرید یک رویداد سالانه است که در تمام مالزی رخ می دهد اما معمولا محل تشکیل آن کوالالامپور است. مردم از تمام آسیا به کوالالامپور می آیند تا از فرصت خرید در تخفیف های این کارناوال بهره­ مند شوند.

در این زمان تقریبا تمام مغازه ­ها و مراکز خرید کوالالامپور تا 60% تخفیف روی اجناس خود اعمال می ­نمایند. این کارناوال معمولا در مهر یا آبان برگزار می­ گردد و بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور است.

ابتدا برای سفر به کوالالامپور تعیین کنید که چه چیز هایی برای شما در این سفر اهمیت دارد. آب و هوای مناسب یا حضور در جشن ها یا فصل حراج در شهر کوالالامپور؟ همۀ ما می دانیم اولین قدم برای رفتن به سفر برنامه ریزی و در نظر دریافت تمامی عوامل موثر بر کیفیت سفر است. در این مقاله چند مورد از زمان های مطلوب و مناسب برای سفر به کوالالامپور را باهم مرور کردیم.

0

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: دلتابان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21717

به "بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید