توانمندی ایران در فراوری دارو ارتقا می یابد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری فر درباره وضعیت ایران در فراوری دارو، بیان نمود: در حال حاضر حدود 5 شتاب دهنده در حوزه زیست فناوری به فراوری واکسن و دارو می پردازند. در واقع ایران در شرایطی بیش از 97 درصد از داروها و مواد موثره دارویی خود را فراوری می نماید که هنوز برای تأمین 3 درصد از مواد اولیه وابستگی دارد.

توانمندی ایران در فراوری دارو ارتقا می یابد

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری اضافه نمود: معاونت علمی و فناوری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی فراوری یک صد قلم دارو و مواد اولیه دارویی در بخش واکسن، داروی انسانی و طیور را در اولویت کاری خود قرار داده است.

به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این داروهای جدید با یاری شتاب دهنده های موجود در کشور فراوری خواهد شد.

قادری فر توضیح داد: در این برنامه محوری قصد داریم تا دو سال آینده صددرصد در فراوری مواد دارویی پیشرفته نوترکیب به خودکفایی برسیم.

وی مطرح نمود: توانمندی ایران در زمینه فراوری دارو باعث شده است با وجود مسائل فراوانی که در تأمین داروی کشور وجود دارد، هیچ گاه کمبود محسوسی در این حوزه نداشته باشیم که این موضوع نشاندهنده توانمندی شرکت های دانش بنیان است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6174

به "توانمندی ایران در فراوری دارو ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی ایران در فراوری دارو ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید