توجه به تعاون راهکاری طلایی برای برطرف بحران بیکاری است

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی در آیین افتتاح مجموعه فرهنگی، هنری و آموزشی شرکت تعاونی شبکه سبز اضافه کرد: امروز ایران در جنگی اقتصادی به سر می برد و اقتصاد ما زخم خورده از کارشکنی های کشورهای غربی و آمریکا است و ما باید با تمام قوا و با استفاده از همه داشته ها برای گذار از بحران اقتصادی کشور استفاده کنیم.

توجه به تعاون راهکاری طلایی برای برطرف بحران بیکاری است

وی تاکید نمود: توجه به حوزه تعاون در زمینه حل بحران بیکاری و یاری به اشتغال و به کارگیری جوانان مستعد، راهکاری طلایی برای اقتصاد ایران محسوب می گردد.

یوسفی با اشاره به آمار بیکاری و انواع فرصت های شغلی، اضافه کرد: اقتصاد ایران برای ادامه کار ناچار به چابک سازی دولت است و با نگاهی به آمار می توان دریافت که 80 درصد اقتصاد کشور در گرو دولت بوده و حدود 15 درصد در اختیار بخش خصوصی و فقط 5 درصد در اختیار تعاونی ها است که این آمار اصلا قابل قبول نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در مورد علل مختلف بیکاری جوانان تأکید کرد: متاسفانه امروز فرهنگ مدرک گرایی در جامعه حاکم است. این فرهنگ غلط با قانونی نانوشته حکم می نماید تا هر دانش آموخته و فارغ التحصیلی که مدرک می گیرد به دنبال بخش دولتی و پشت میزنشینی بوده و از کارهای فنی و تخصصی فراری گردد.

یوسفی ادامه داد: توجه به مدرک باعث شده است که بر اساس آخرین سرشماری در استان زنجان 35 هزار بیکار وجود دارد، لذا برای از بین بردن بیکاری می توانیم با استفاده از سرمایه های خرد و کوچک مردم در قالب تعاونی ها قدم های بزرگ و مثبتی برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص شرکت شبکه سبز زنجان، اعلام نمود: شرکت تعاونی شبکه سبز زنجان به عنوان نخستین واحد سیار تلویزیونی شمال غرب کشور به ثبت رسیده و از لحاظ حرفه ای ظرفیت بسیار بالایی دارد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2052

به "توجه به تعاون راهکاری طلایی برای برطرف بحران بیکاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به تعاون راهکاری طلایی برای برطرف بحران بیکاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید