خبرنگاران عبور از کرونا نیازبه حفظ آرامش در جامعه دارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، کرج- خبرنگاران- مدرس دانشگاه و روانشناس گفت: عبور ازکرونا نیاز به حفظ آرامش در جامعه دارد تا بتوان با اقدامات پیشگیرانه با این ویروس عفونتی مبارزه و آن را مهارکرد.

خبرنگاران عبور از کرونا نیازبه حفظ آرامش در جامعه دارد

دکتریونس جاوید نسب روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: استراتژی پیشگیری کرونا باید توام با آرامش و دوری از استرس به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن تا زمان فروکش کردن شیوع آن در جامعه باشد.

وی گفت: بیش از چهاردهه است که بیماری های ویروسی و نوظهور را می شناسیم لذا برای مقابله با آن باید آرامش داشت تا افراد درکانون خانواده و اجتماع نگرانی مضاعف نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سیستم ایمنی بدن ارتباط مستقیم با توسعه بیماری ها از جمله بیماری شیوع یافته کرونا دارد، اضافه کرد: استرس و اضطراب باعث تضعیف سیستم ایمنی شده و بیماری را توسعه می دهد.

این روانشناس البرزی شرح داد: نگاه ما به این بیماری باید همانند سایر بیماری ها باشد تا نترسیم وبا حفظ آرامش به توصیه های کارشناسانه گوش فرا دهیم و آن را اجرا کنیم.

وی یادآورشد: علائم عمومی بیماری کرونا درگیری دستگاه تنفسی با ویروس است و مهم نیست کرونا تشخیص داده شود، مهم این است که درمان های علامتی و حمایتی همراه با استراحت کافی انجام شود تا فرد مبتلا دوران بیماری را به خوبی طی کند و به بهبودی و سلامتی مجدد بازشود.

جاوید نسب اضافه کرد: بنا به اظهار نظرکارشناسان بهداشتی، ویروس کرونا نسبت به آنفلوآنزا خطر جانی پایین تری دارد ولی به نظر می رسد بار روانی کرونا که بنا به دلایل مختلفی ترس را به جان آدمیزاد می اندازد، باعث شده تا مردم بیشتر بهراسند.

وی از مردم خواست با حفظ آرامش و رعایت نکات بهداشتی به دور ازهر گونه تشویش و نگرانی به مدیریت بحران کرونا در سطح ملی و پیشگیری از آن در استان البرز کمک کنند.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نورکرج ادامه داد: جامعه هدف آموزش و پرورش به منظور حفظ سلامت دانش آموزان به این مهم توجه خاصی به ویژه در بخش رعایت نکات بهداشتی و امنیت روانی آنان داشته باشند.

استان البرز 500 هزار دانش آموز و 26 هزار فرهنگی دارد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13129

به "خبرنگاران عبور از کرونا نیازبه حفظ آرامش در جامعه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عبور از کرونا نیازبه حفظ آرامش در جامعه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید