راه اندازی انجمن توسعه اقتصادی فارس

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/فارس رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: با هدف رفع مسائل ناشی از عقب ماندگی اقتصادی فارس، انجمن توسعه اقتصادی استان با شرکت تمام بزرگان فارس از همه گروه های سیاسی راه اندازی شده است.

راه اندازی انجمن توسعه اقتصادی فارس

به گزارش ایسنا ، جمال رازقی که قبل از ظهر دوشنبه 13 دیماه در جلسه مشترک اعضای اتاق شیراز و مسئولان کمیته امداد فارس و کشور، سخن می گفت، افزود: مهمترین عامل عقب ماندگی استان فارس، غلبه مسائل سیاسی بر سایر مسائل است، لذا از تمام بزرگانی که در دوره های مختلف مسئولیت داشته اند، برای تشکیل انجمن توسعه اقتصادی فارس دعوت شد و تا به امروز هر سه شنبه در تهران جلساتی را برگزار کرده ایم.

او ابراز امیدواری کرد که فارغ از مسائل سیاسی، بتوان با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های تمام افراد تاثیرگذار و صاحب اندیشه و نظر، فارس در راستا توسعه قرار گیرد، اظهار داشت: طی سال های متمادی، حتی از سال های قبل از انقلاب، اختلافاتی بین صاحب نظران و مسئولان و اندیشمندان در فارس وجود داشته و دارد که این اختلاف های عمدتا سیاسی، منجر به عقب ماندگی فارس شده است.

رازقی با اشاره به مسائل ناشی از خشکسالی، گفت: استان فارس به لحاظ اقتصادی و اجتماعی مقطع خوبی را سپری نمی کند، استانی که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی بنا شده و سالانه میلیون ها تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و به کشور عرضه می کرد، امروز در کشاورزی دچال بحران است.

او با این اعتقاد که اقتصاد کشاورزی در فارس نفس های آخر خود را می کشد، گفت: از دست رفتن مشاغل و درآمدها در بخش کشاورزی یک معضل است که خود عامل معضلات و مسائلی بزرگتر خواهد شد، به طوریکه طبق آمارها هر ماه حدود 10 هزار مهاجر به شیراز وارد می شود و این در حالی است که اگر خداوند تفضلی نکند و فرایند بارندگی در شیراز همچنان ادامه داشته باشد، یقینا سال آینده برای تامین آب شرب شهفرایندان شیراز هم دچار مشکل خواهیم بود.

رازقی گفت: متاسفانه آن سال هایی که باد تولیدات فراوان بخش کشاورزی را به غبغب می انداختیم، در مورد امروز و شرایط بحرانی آب استان اندیشه ای نکرده بودیم و طی سال هایی که باید راستا اقتصاد و درآمد را از ریل کشاورزی به ریل صنعت و گردشگری هدایت می کردیم، آن را مورد توجه قرار نداریم و امروز با مشکل روبرو شده ایم.

او افزایش مهاجرت ها به شیراز و سایر شهرهای بزرگ فارس را منجر به روبروه با مسائل عدیده اجتماعی دانست و گفت: استان فارس علی رغم داشتن ظرفیت های فراوان در گردشگری و صنعت، نباید اینگونه با مسائل اقتصادی روبرو باشد.

رازقی با بیان اینکه فارس در شرایط کنون به شدت محتاج کمک است، گفت: امروز در زمینه گردشگری در حوزه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و سلامت، ظرفیت های بی نظیری در فارس و شیراز وجود دارد که هیچ نقطه ای از کشور چنین امکانی را ندارد و می توان از این پتانسیل بهره مناسبی برد.

رئیس اتاق شیراز همچنین گفت: متاسفانه اقدامات اقتصادی که ما، به نسل های بعد منتقل نمی شود، حال آنکه در سایر کشورها شاهد تحول ایجاد شده توسط کمپانی هایی هستیم که چند نسل به فعالیت مشغولند.

او گفت: اتاق شیراز با هدف تاکید بر انتقال اقدامات اقتصادی به نسل های بعد، به دنبال راه اندازی مدرسه کسب و کار است تا فرزندان کارآفرینان و علاقه مندان به این حوزه را علاوه بر آموزش های عمومی تحت آموزش های تخصصی قرار دهیم.

رازقی با تاکید براینکه ایجاد اشتغال در برهه کنونی بزرگترین کار خیر محسوب می شود، گفت: با ایجاد اشتغال، هم می توان از فقر و هم از تبعات فقر پیشگیری کرد و باعث شد حرمت افراد، جامعه و نظام و کشور حفظ شود.

به گزارش ایسنا، یک عضو اتاق بازرگانی شیراز نیز گفت: کمیته امداد امروز سرمایه های زیادی دارد و می تواند با استفاده از این سرمایه ها، کارآفرینی را دنبال کند.

خاک ره با بیان اینکه همه ما از کارآفرینی غافل شده ایم، گفت: امروز همه باید برای توسعه اشتغال و کارآفرینی کمک و همراهی کنیم و یکی از اهداف راه اندازی مدرسه کسب و کار هم همین است.

او در عین حال به وجود مسائلی برای راه اندازی مدرسه کسب و کار با متولیان امر آموزش اشاره و اظهار داشت: امروز انجام کار خیر هم به دلیل مسائلی که از سوی دستگاه های دولتی در انجام فرایند کار ایجاد می شود، سخت شده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13283

به "راه اندازی انجمن توسعه اقتصادی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی انجمن توسعه اقتصادی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید