سازمان جهانی بهداشت: هنوز بدترین های شیوع کرونا را در پیش داریم

به گزارش مجله سلو بلاگ، سازمان جهانی بهداشت در واکنش به اقدام بسیاری از کشورها در کاستن از اقدامات محدودکننده هشدار داد که بدترین های شیوع کرونا هنوز در پیش است

سازمان جهانی بهداشت: هنوز بدترین های شیوع کرونا را در پیش داریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس تدرسو آدهانوم قبریسوس در کنفرانس خبری در روز دوشنبه اول اردیبهشت معین نکرد چرا باور دارد که شیوع ویروس کرونا که حدود 2.5 میلیون نفر را در دنیا مبتلا نموده و بیش از 166000 نفر را کشته است، می تواند بدتر گردد.

اما او و دیگران قبلا به انتشار احتمالی آینده کووید-19 در آفریقا اشاره نموده بودند که نظام های بهداشتی کشورهایش توسعه یافتگی بسیار کمتری دارند.

تدروس در مقر سازمان دنیای بهداشت در ژنو گفت: به ما اعتماد کنید. بدترین های شیوع هنوز در پیش است. بگذارید از این مصیبت پیشگیری کنیم. این ویروسی است که هنوز بسیاری افراد درکش ننموده اند.

بعضی از کشورهای آسیایی و اروپایی آغاز به کاستن از اقدامات قرنطینه و محدودیت های گردهمایی های جمعی نموده اند و مدارس و کسب وکارها را گگردده اند.

مدیر کل سازمان دنیای بهداشت در یکی از بدبینانه ترین مقایسه هایش شیوع ویروس کرونا را با پاندمی آنفلوانزای اسپانیایی در یک قرن پیش مقایسه کرد و گفت این ویروس ترکیب بسیار خطرناکی است، مانند آنفلوانزای اسپانیایی که تا 100 میلیون نفر را در دنیا کشت.

تدروس بیماری کووید-19 را دشمن شماره یک نامید و گفت: ما از روز اول در این باره هشدار داده ایم؛ این ویروس شیطانی است که همه باید با آن بجنگیم.

  • درس هایی از مرگبارترین بیماری تاریخ برای مبارزه با کرونا

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15676

به "سازمان جهانی بهداشت: هنوز بدترین های شیوع کرونا را در پیش داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: هنوز بدترین های شیوع کرونا را در پیش داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید