سامان دهی 15هزار قطعه تاریخی فرهنگی در بوشهر

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ های هخامنشی شهرستان دشتستان از سامان دهی 15هزار قطعه تاریخی فرهنگی از اول اردیبهشت 99 در این پایگاه خبر داد.

سامان دهی 15هزار قطعه تاریخی فرهنگی در بوشهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، یدالله ذکاوت زاده روز گذشته سه شنبه 23 اردیبهشت 99 اضافه کرد: این قطعه های تاریخی فرهنگی شامل عکس، اسلایدهای تخصصی باستان شناسی، کتاب، فیلم، نوار و ویدئو پروژکتورهای خاص و قدیمی بوده که در فضای پایگاه ساماندهی می شود.

او اضافه کرد: این اقلام فرهنگی ارزشمند مربوط به مطالعات باستان شناسی سراسر استان است که اولین مرحله آن با کدگذاری و بررسی طبقه بندی قطعه ها شروع شده و در حال تهیه و آماده سازی قفسه های مورد نیاز هستیم تا به شکل شایسته این موضوع انجام شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ های هخامنشی شرح داد: پاکسازی و تثبیت اشیا و اقلام از دیگر ملزومات است که در حال انجام بوده و پس از پاکسازی در دسته بندی های جداگانه بر اساس کدگذاری های معین چیدمان می شوند.

او اضافه کرد: یکی از اولویت های اصلی ما حفظ آثار ارزشمند تاریخی است تا بیش از این دستخوش تغییرات نشود و در این جهت با تمام توان تلاش می کنیم.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17102

به "سامان دهی 15هزار قطعه تاریخی فرهنگی در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی 15هزار قطعه تاریخی فرهنگی در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید