سه شنبه های پاک در بافت تاریخی ابرکوه با دستان مهربان شهر یاران

به گزارش مجله سلو بلاگ، به همت بخش خدمات شهری شهرداری ابرکوه، پویش مردمی شهر یار در سه شنبه های هر هفته با حضور دوستداران محیط زیست و اقشار مختلف مردم کلید خورد.

سه شنبه های پاک در بافت تاریخی ابرکوه با دستان مهربان شهر یاران

سید علیرضا رسولی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران از راه اندازی پویش مردمی شهر یار در سه شنبه هر هفته در راستای پاک سازی، بهسازی و نظافت بافت تاریخی شهر ابرکوه اطلاع داد و گفت: این پویش به منظور مشارکت دادن مردم و سازمان های مردم نهاد در امور شهری، استارت زده شد.

وی ابراز کرد: یکی از مؤلفه های اصلی در توسعه یافتگی شهرها توجه به زیبایی و بهبود سیمای بصری شهرها و مناطق گردشگری است که با شروع به کار پویش مذکور، هر هفته یکی از مسیرهای گردشگری، معابر بافت تاریخی یا حریم جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی با همراهی مردم، از وجود انواع زباله پاک سازی می گردد.

وی ادامه داد: هدف شهرداری از راه اندازی این پویش، تنها جمع آوری و نظافت کوچه ها و معابر نیست بلکه کوشش دارد در یک حرکت فرهنگی، تلنگری را در موضوع پاکیزه نگه داشتن شهر و جمع آوری زباله، وارد نموده تا عموم مردم به حساسیت و اهمیت موضوع واقف شوند.

شهردار ابرکوه توضیح داد: این امر علاوه بر زیباسازی شهر، فرهنگ سازی برای تمیز نگه داشتن شهر و خودداری از ریختن زباله در معابر و کوچه ها، به نوعی حمایت از پاک بانان نیز محسوب شده و موجب می گردد تا جوانان و اقشار مختلف مردم در کنار کارگران زحمت کش حضور یافته و اندکی از فشار کاری آنان را کاهش دهند.

رسولی ضمن دعوت از مؤسسات مردم نهاد برای حضور گسترده در پویش شهر یار، ابراز کرد: امروزه با اقدامات دولتی کمتر می توان در راستای فرهنگ سازی و امور زیربنای گام برداشت ولی شاهد آن هستیم که پویش های مردمی در همه عرصه ها پررنگ تر است و مردم به صورت داوطلبانه در برنامه های آنان شرکت می نمایند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به مقوله نظافت بافت تاریخی از منظر گردشگری، مطرح کرد: در بازار رقابتی گردشگری، کوشش برای جذب گردشگر به عنوان یک هدف راهبردی تلقی می گردد و گردشگران نیز برای تفریح و گذران اوقات فراغت، به دنبال یافتن مقصدهایی هستند که از بالاترین سطح کیفیت محیطی برخوردار باشند.

شهردار ابرکوه تأکید کرد: بافت تاریخی هر چقدر مرمت گردد و از نظر سبقه تاریخی و فرهنگی غنی باشد، زباله های موجود در گوشه و کنار آن قطعاً نه تنها موجب جذب گردشگر نمی گردد بلکه عامل دفع گردشگران و بازدیدنمایندگان داخلی و خارجی خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر نظافت و تمیزی بافت تاریخی و اهمیت دادن به این مقوله، صرفاً نباید ویژۀ ایام تعطیلات عید یا قبل از بازدید مسئولان مملکتی باشد چرا که ویژه بودن شرایط بافت تاریخی و اطراف جاذبه های گردشگری، بحث نظافت آن را به موضوعی خاص تبدیل نموده که نیازمند نگاهی خلاقانه است.

وی با اشاره به نوپا بودن صنعت توریسم و اهمیت گردشگری در شهر تاریخی ابرکوه، مطرح کرد: پویش مردمی شهر یار می تواند برای ساکنین بافت نوعی گوشزد و یا آموزش در راستای توجه جدی به نظافت این منطقه محسوب گردد.

شهردار ابرکوه اعلام نمود: امید است پویش شهر یار در سه شنبه های هر هفته تنها به بافت تاریخی محدود نگردد بلکه به حرکتی بزرگ و عمومی در تمامی روزهای سال تبدیل و رفته رفته گام های بلندی به منظور پاک سازی کل شهر توسط گروه های مردمی برداشته گردد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9630

به "سه شنبه های پاک در بافت تاریخی ابرکوه با دستان مهربان شهر یاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه شنبه های پاک در بافت تاریخی ابرکوه با دستان مهربان شهر یاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید