شینهوا: اعتبار آمریکا بشدت لکه دار شده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران - خبرنگاران - خبرگزاری شینهوا روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به سیاست خارجی رئیس جمهوری آمریکا و خروج وی از بعضی تفاهمنامه های بین المللی، اعلام نمود، اعتبار آمریکا به شدت لکه دار شده است.

شینهوا: اعتبار آمریکا بشدت لکه دار شده است

در این گزارش آمده است: از زمان ورود دونالد رامپ رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید، روابط تجاری میان پکن و واشنگتن بشدت رو به تیرگی نهاده است.

روابط تجاری، آن هم در سطح بین الملل بر اساس اعتبار و روح توافقنامه ها برقرار می گردد. این در حالیست که واشنگتن در یک سال گذشته در مذاکرات تجاری که با پکن داشته است، بارها از عمل به تعهدات خود طفره رفته و به حقه هایی متوسل شده و اعتبار خود را در جهان خدشه دار نموده است.

نتیجه این حقه بازی ها این است که سابقه آمریکایی ها در عمل نکردن به وعده هایشان باعث ایجاد نگرانی در سراسر جهان شده است.

حقیقت امر این است که چین نخستین قربانی اقدامات بدخواهانه و ارعاب تجاری آمریکا نیست.

ترامپ از زمان تکیه بر صندلی کاخ سفید با در پیش دریافت حمایت از اقتصاد داخلی و رویکرد به اصل نخست آمریکا، بسیاری از شرکای تجاری خود از جمله کره جنوبی، کانادا و مکزیک را واداشته که درباره توافق های تجاری پیشین به میز مذاکره بازگردند.

سیاست قلدرمابانه ترامپ و تاکید بر اجرای شعار نخست آمریکا در واقع بیانگر حاکمیت قانون جنگل و منطق اوباش است.

دونالدترامپ رئیس جمهوری روز دوشنبه 30 اردیبهشت در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، ضمن ابراز خشنودی از جنگ تجاری با چین، تاکید نمود: با وجود من، چین نمی تواند تبدیل به ابرقدرت جهان گردد.

وی گفت: از این جنگ تجاری بسیار خشنودم، میلیاردها دلار به دست آوردیم و مسلما وضعیت چین به خوبی ما نیست.

ترامپ اضافه کرد: اکنون اقتصاد چین، فوق العاده نیست. اقتصاد ما فوق العاده و بی نظیر است. آنها با گذاشتن چوب لای چرخ اقتصاد ما به دنبال بزرگ تر شدن از ما هستند.

وی ادعا کرد که اگر هیلاری کلینتون رئیس جمهوری می شد، تا انتها دوره ریاست جمهوری اش، اقتصاد چین بزرگ تر از اقتصاد ما بود.

وی خاطر نشان کرد، چین در صدد این است که صندلی آمریکا را به عنوان ابرقدرت جهان تصاحب کند آنها جاه طلب و زیرک هستند اما، با وجود من، چنین اتفاقی نمی افتد و پکن به ابرقدرت جهان تبدیل نمی گردد.

اقتصاددانان مجموعه اقتصادی و بانکی اچ اس بی سی در سال 2018 پیش بینی کردند، چین تا سال 2030 به بزرگ ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

صندوق بین المللی پول نیز سال جاری خاطرنشان کرد، چین تا سال 2030 به بزرگ ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

در پی شکست مذاکرات تجاری آمریکا و چین و آغاز تازه ترین دور جنگ تجاری دو کشور بر سر افزایش تعرفه ها، ترامپ 10مه /20 اردیبهشت خاطرنشان کرد، تعرفه های گمرکی کالاهای چینی از 10 درصد به 25 درصد افزایش می یابد.

چین نیز در پاسخ به این تصمیم، خاطرنشان کرد، تعرفه های بیشتری بر کالاهای وارداتی آمریکا اعمال می نماید.

شبس**اروپام**9041**1917

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5015

به "شینهوا: اعتبار آمریکا بشدت لکه دار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شینهوا: اعتبار آمریکا بشدت لکه دار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید