قاسمی: تحولات روزهای اخیر سودان مسئله داخلی این کشور است

به گزارش مجله سلو بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه ایران تحولات اخیر سودان را مسئله داخلی آن خواند و گفت: امیدواریم تمامی طرف ها با خویشتنداری و سیاست تعامل و مصاحبه و از روش های مسالمت آمیز، مطالبات خود را پیگیری نمایند.

قاسمی: تحولات روزهای اخیر سودان مسئله داخلی این کشور است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد موضع ایران در قبال تحولات سودان گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست؛ تحولات روزهای اخیر سودان مسئله داخلی این کشور است.

وی اضافه کرد: ایران همیشه خواستار ثبات و امنیت کشورهای مسلمان بوده و خواهد بود و امیدواریم تمامی طرف های سودانی با خویشتنداری، حفظ آرامش و بهره گیری از سیاست تعامل و مصاحبه و از روش های مسالمت آمیز، مطالبات و خواسته های خود را پیگیری نمایند و به زودی شاهد استقرار آرامش و ثبات در این کشور باشیم.

به گزارش فارس، شهرهای بزرگ سودان از 19 دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد مالی و معیشتی و گران شدن نان بوده است. معترضان تداوم ریاست جمهوری عمر البشیر را عامل این اوضاع خوانده و طی این مدت خواستار برکناری او از قدرت بودند. عمر البشیر از سال 1989 رئیس جمهوری سودان است.

رئیس جمهوری سودان سوم اسفند به مدت یک سال در سودان حالت فوق العاده گفت و همه جریان ها و احزاب سیاسی مختلف را به گفت وگو به عنوان تنها راه حل برون رفت از اوضاع فعلی دعوت کرد.

بعد از ظهر پنج شنبه وزیر دفاع سودان در بیانیه ای با اعلام برکناری عمر البشیر از تشکیل شورای نظامی انتقالی به مدت دو سال اطلاع داد.

خبر تشکیل شورای نظامی برای آن چه که دوره انتقالی نامیده می گردد، مخالفت بعضی گروه های سیاسی را در پی داشته و آن ها خواستار عدم دخالت نظامیان در سیاست و تشکیل کمیته انتقالی غیر نظامی هستند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3978

به "قاسمی: تحولات روزهای اخیر سودان مسئله داخلی این کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: تحولات روزهای اخیر سودان مسئله داخلی این کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید