لوموند: ریاض پرونده خاشقجی را بست اما صورت مساله پاک نشده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، حکم اعدامی که در دسامبر 2019 برای اعضای گروه کماندویی عامل قتل جمال خاشقجی در سال 2018 در استانبول صادر شد، به 20 سال حبس تبدیل شد.

لوموند: ریاض پرونده خاشقجی را بست اما صورت مساله پاک نشده است

به گزارش خبرنگاران، به نوشته لوموند، این تصمیم قابل انتظار بود. پنج مامور سرویس های امنیتی عربستان که مجری عملیات خاموش کردن جمال خاشقجی، روزنامه نگار شدیدا منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تلقی می شدند، از مجازات اعدام فرار خواهند کرد. این حکم که در دسامبر 2019 بعد از محاکمه ای در ریاض صادر شد روز دوشنبه هفتم سپتامبر از سوی یک دادگاه عربستان به 20 سال حبس تبدیل شد.

این حکم آخرین گام در فرآیند حقوقی به جریان افتاده از سوی پادشاهی عربستان در پاسخ به رسوایی مربوط به قتل این روزنامه نگار در اکتبر 2018 در استانبول بوده و نتیجه منطقی عفوی است که پسران جمال خاشقجی در ماه مه برای قاتلان پدرشان مطرح کردند. در آن زمان مطبوعات نزدیک به دولت عربستان این اقدام را که در ماه رمضان صورت گرفت به عنوان عملی خوب تحسین کرده و در راستای سنت اسلام دانستند. اما ناظران در خودجوش بودن آن تردید کرده و به ویلاهای چند میلیون دلاری پیشنهادی ولیعهد عربستان به بچه های این روزنامه نگار فوت شده اشاره کردند.

وجود این هدایا از سوی روزنامه واشنگتن پست، جایی که جمال خاشقجی بعد از رفتن به تبعیدش در آمریکا در 2017 در آنجا قلم زده و در آن انحراف مستبدانه محمد بن سلمان مشهور به MBS را وقایع نگاری کرد، فاش شد.

در کنسولگری عربستان در استانبول بود که او به جهت انجام امور اداری برای ازدواج مجددش رفت اما در آنجا با تزریق ماده مرگبار از سوی تیم کماندوی اعزامی از سوی ریاض کشته شد. جسد او که مثله شد و هرگز پیدا نشد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 22292

به "لوموند: ریاض پرونده خاشقجی را بست اما صورت مساله پاک نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوموند: ریاض پرونده خاشقجی را بست اما صورت مساله پاک نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید