مدال طلای کنگره بین المللی پارکینسون به پژوهشگر ایرانی رسید

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سالاری متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ پارکینسون حرکتی، درباره این کنگره گفت: کنگره International congress of Parkinsons Disease and Movement Disorders هرساله با شرکت هزاران نفر از پزشکان و محققان به منظور بررسی تحقیقات و رویکردهای تشخیص و درمان اختلالات حرکتی برگزار می شود.

مدال طلای کنگره بین المللی پارکینسون به پژوهشگر ایرانی رسید

وی افزود: در این کنگره موارد نادر و بی سابقه از بیماری هایی که تشخیص آن ها سخت است، مطرح و ارائه می شود.

برنده مدال طلای کنگره پارکینسون و اختلالات حرکتی درباره روند انتخاب برندگان این کنگره توضیح داد: در این کنگره موارد ارسالی در دو مرحله مورد بررسی قرار می گیرند و در نهایت نفرات اول تا سوم معین می شوند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این کنگره صرفا بیماری های نادر و کمیاب که در سراسر دنیا شناسایی و درمان شده اند، معرفی می شود.

وی درباره جزئیات بیماری نادری که از سوی کشور ایران در این کنگره ارایه شد، گفت: بیمار کودکی سه ساله و مبتلا به پارکینسون ارثی بود، این بیماری بسیار نادر و برای اولین بار در ایران شناسایی شده است.

سالاری اظهار داشت: بیماری پارکینسون ارثی، معمولا از بدو تولد نشانه دارد ولی تشخیص آن مشکل است.

وی با اشاره به نشانه های ابتلا به این بیماری در نوزادان به والدین تاکید کرد: بچه هایی که اختلالات حرکتی دارند و یا روند تکاملی و رشدشان مثل گردن دریافت، نشستن و سایر مراحل رشد کندتر از سایر همسالان است، باید برای مشاوره و تشخیص فورا به پزشک مراجعه کنند.

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تشخیص زود هنگام را راهکار موثری برای درمان بهتر بیماری پارکینسون ارثی دانست و یادآور شد: این بیماری قابل درمان است و اگر بچه ها مبتلا به این بیماری در سنین پایین تر درمان شوند در آینده با مسائل و اختلالات ذهنی و یا حرکتی روبرو نخواهند شد.

هدف از این کنگره که توسط انجمن بین المللی پارکینسون و اختلالات حرکتی(MDS) برگزار می شود، به اشتراک گذاشتن ایده ها، تشویق علاقه مندان حوزه مراقبت و تحقیق ازاختلالات حرکتی و پیشبرد رشته های بالینی و علمی مرتبط است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9313

به "مدال طلای کنگره بین المللی پارکینسون به پژوهشگر ایرانی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدال طلای کنگره بین المللی پارکینسون به پژوهشگر ایرانی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید