وزیر خارجه چین: ارزیابی از کمربند و راه بر اساس واقعیت باشد

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزیر خارجه چین با اشاره به حضور 40 رهبر خارجی و نمایندگان بیش از 150 کشور در دومین مجمع یک کمربند - یک راه در پکن تاکید کرد: آشنایی و ارزیابی جامعۀ جهانی از پیشنهاد یک کمربند- یک راه باید بر اساس واقعیت باشد.

وزیر خارجه چین: ارزیابی از کمربند و راه بر اساس واقعیت باشد

به گزارش خبرنگاران وانگ یی روز آدینه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن اضافه نمود: تا کنون 126 کشور و 29 سازمان بین المللی توافقنامه های همکاری در طرح یک کمربند - یک راه با چین امضاء کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی با عملکرد خود رای اعتماد و رای موافق به کمربند و راه داده اند گفت: در 6 سال گذشته پس از مطرح شدن پیشنهاد یک کمربند - یک راه، میزان کل تجارت چین با کشورهای این جهت از 6 تریلیون دلار و میزان سرمایه گذاری از بیش از 80 میلیارد دلار فراتر رفته است.

او گفت: همچنین در این مدت 82 پارک همکاری چین و کشورهای جهت در خارج از چین نزدیک به 300 هزار شغل برای مردم محلی ایجاد و فرصت های توسعه در این کشورها فراهم کرده است مردم نیز نسبت به رفاه ناشی از اجرای این طرحها احساس خوب و مثبتی دارند.

با تور چین سفر کنید.

وانگ یی گفت: کمربند و راه صحنه ای باز است و هر کشوری برای شرکت در آن آزاد است، ولی حق ندارد از مشارکت کشورهای دیگر در آن جلوگیری کند.

وی گفت: چین از نظریات سازندۀ طرفها استقبال می کند و این اهمیت شایستۀ اصول رایزنی مشترک، ساخت مشترک و بهره برداری مشترک است.

یک کمربند - راه در ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک سهیم است

وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین همچنین در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری دومین مجمع همکاری بین المللی کمربند و جاده از 5 منظر بسیار اهمیت دارد شرح داد ایفای نقش الگویی برای حمایت قطعانه از چند جانبه گرایی؛ پرورش ایده همکاری همگام با توسعه عصر؛ ایجاد شبکه ای از روابط مشارکتی و اقدامات مشترک؛ ایجاد نظام قوی حمایت از اقدامات و توزیع سود اصلاحات و درهای باز از جمله مزایایی این طرح است.

او در ادامه اضافه نمود: اطمینان داریم دومین مجمع همکاری بین المللی کمربند و جاده، ضمن تزریق نیروی محرکه قوی به اقتصاد جهانی و ایجاد فضای گسترده برای توسعه کشورهای مختلف، در ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک نیز سهم خواهد داشت.

حضور رییس جمهوری چین در مجمع

وزیر خارجه چین گفت: دومین مجمع همکاری بین المللی کمربند و جاده از 6 تا 8 اردیبهشت (25 تا 27 آوریل) در پکن برگزار می شود.

او گفت: شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین ضمن حضور و ایراد سخنرانی در مراسم گشایش این مجمع، نشست رهبران مجمع را نیز میزبانی خواهد کرد و پس از انتها این نشست، در جمع خبرنگاران به معرفی دومین مجمع همکاری بین المللی کمربند و جاده خواهد پرداخت.

وانگ یی اضافه نمود، تاکنون رهبران و مسئولان دولتی 37 کشور برای شرکت در این مجمع اعلام آمادگی کرده اند.

او گفت: دبیر کل سازمان ملل و رئیس صندوق بین المللی پول نیز در مجمع حضور خواهند داشت.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2972

به "وزیر خارجه چین: ارزیابی از کمربند و راه بر اساس واقعیت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: ارزیابی از کمربند و راه بر اساس واقعیت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید