وضعیت هوای کشور در ماه رمضان

به گزارش مجله سلو بلاگ، با توجه به شروع ماه مبارک رمضان، مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش های ضعیف در بعضی مناطق کشور در روزهای پایانی هفته جاری، از احتمال افزایش دما از یکشنبه هفته آینده (22 اردیبهشت ماه) اطلاع داد.

وضعیت هوای کشور در ماه رمضان

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در ماه جاری شرایط آب و هوایی بدی نداریم، اظهارکرد: طی امروز، فردا و پس فردا (16، 17 و 18 اردیبهشت)بارش های ضعیفی را در دامنه های البرز انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز آدینه (20 اردیبهشت) موج بارشی از غرب وارد کشور می گردد، گفت: این سیستم غرب، شمال غرب و سواحل شمال کشور را دربرمی گیرد و بارش های خوبی را برای استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و زنجان به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: تحت تاثیر موج بارشی روز آدینه (20 اردیبهشت) بارش در استان های همدان، کرمانشاه، مرکزی و تهران ضعیف تر خواهد بود. در تهران عمده بارش های آخر هفته به دامنه های البرز محدود می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه موج بارشی که آدینه (20 اردیبهشت) وارد کشور می گردد، دامنه فعالیت محدودی خواهد داشت، گفت: این سامانه خیلی سریع و نهایتاً در روز شنبه (21 اردیبهشت) از کشور خارج می گردد.

وظیفه در خصوص وضعیت دمایی کشور طی روزهای آینده توضیح داد: در اثر فعالیت موج بارشی روز آدینه (20 اردیبهشت)، افت حدود چهار، پنج درجه ای دما در بعضی مناطق کشور طی روزهای آدینه و شنبه (20 و 21 اردیبهشت) پیش بینی می گردد.

وی با تاکید بر اینکه در 10 روز آینده، تغییرات دمایی تند و شدیدی نداریم، گفت: هفته بعد نسبت به هفته جاری تا حدی هوا گرم تر می گردد که برای این فصل از سال طبیعی است.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در تهران طی روزهای آدینه و شنبه (20 و 21 اردیبهشت) هوا تا حدی خنک می گردد اما از یکشنبه هفته بعد (22 اردیبهشت) روند نسبی و معمول افزایش دما را خواهیم داشت.

از دمای نرمال تا بیش از حد نرمال در اردیبهشت و خرداد 98

البته هفته پیش ایمان بابائیان - سرپرست پژوهشکده اقلیم شناسی - طی ارائه اطلاعات پیش بینی فصلی در گفت وگو با خبرنگاران اعلام نموده بود که در هفته دوم اردیبهشت میانگین بارش در سطح کشور در محدوده کمتر از نرمال پیش بینی می گردد اما در هفته های سوم و چهارم در اغلب مناطق کشور بارش ها در حد نرمال خواهد بود البته در همین بازه زمانی در استان های حاشیه البرز و شمال غرب کشور میزان بارش ها به بیش از نرمال گرایش دارد.

وی همچنین گفته بود که در خردادماه امسال بارش کشور در بیشتر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود و در بخش هایی از استان های حاشیه زاگرس مرکزی و شمال غرب کشور بارش در محدوده بیش از نرمال پیش بینی می گردد.

بابائیان با اشاره به اینکه در هفته سوم اردیبهشت، دما در جنوب شرق دو تا سه درجه و در سایر مناطق یک درجه بیش از نرمال پیش بینی می گردد، تاکید نموده بود: در هفته چهارم اردیبهشت، میانگین دمای هوا در شمال شرق در حد نرمال خواهد بود اما در سایر استان ها به یک درجه بیش از دمای معمول فصل می رسد، همچنین میانگین دما در خردادماه در شمال غرب و غرب کشور یک تا دو درجه بیش از حد نرمال و در سایر مناطق حدود یک درجه بیش از نرمال خواهد بود.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4622

به "وضعیت هوای کشور در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت هوای کشور در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید