چرا حواله لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون دار صادر نمی گردد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، کامیون داران از نحوه توزیع لاستیک در استان خراسان رضوی گله مند هستند؛ از اول آبان ماه امسال راهداری استان سامانه ای را طراحی نموده که باید کامیون داران با ثبت بارنامه های خود در آن نام نویسی کنند و سهمیه لاستیک خود را دریافت کنند اما یکی از مسائل این است که حواله های دریافت لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون دار صادر نمی گردد.

چرا حواله لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون دار صادر نمی گردد؟

به گزارش خبرنگاران، کامیون داران از نوع سهمیه بندی لاستیک و این که مجبور هستند برای تحویل، هزینه حمل و نقل را متحمل شوند، گله مند هستند همچنین کامیون داران می گویند در بعضی از شهرستان ها قیمت تیوب و نوار جداگانه محاسبه و از کامیون دار دریافت می شود. حسن جوان یکی از کامیون داران گنابادی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: حواله یک حلقه لاستیک برای من صادر شده است که باید آن را در شهرستان سبزوار دریافت و برای حمل آن به گناباد حداقل 300 هزار تومان هزینه کنم.

وی ادامه داد: بر عکس، بعضی از کامیون داران مشهدی و سبزواری حواله لاستیک خود را باید از شهرستان گناباد دریافت کنند که این نوع سهمیه بندی موجب گلایه آنان نیز شده است.

علی دلاوری یکی دیگر از کامیون داران اظهار کرد: این کالا در شهرستان های مختلف قیمت یکسان ندارد؛ در بعضی از شهرستان ها قیمت تیوب و نوار جداگانه محاسبه و از کامیون دار دریافت می شود؛ در صورتی که در بعضی فروشگاه های لاستیک برای تیوب و نوار لاستیک هزینه جداگانه دریافت نمی شود.

یکی از کنندگی های فروش در شهرستان گناباد نیز با تأیید دوگانگی در قیمت لاستیک سهمیه ای در استان خراسان رضوی، به خبرنگاران گفت: در بعضی از شهرستان ها تیوب و نوار لاستیک را از داخل طایر بر می دارند اگرچه قیمت تیوب و نوار را از قیمت لاستیک کسر می کنند اما در عمل کامیون دار مجبور است که تیوب و نوار لاستیک را از بازار آزاد تهیه کند که متحمل 500 هزار تومان هزینه اضافی می شود.

وی اضافه کرد: از سویی یک شرکت نیز لاستیک را با نوار و تیوب به عاملان فروش تحویل می دهد.حواله دریافت لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون دار صادر نمی شود هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: این مشکل وجود دارد و تا اول آبان ماه امسال توزیع لاستیک در خود شهرستان توسط اداره راهداری و نظارت فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت انجام می شد که در این راستا 630 حلقه لاستیک وسایل نقلیه سنگین توزیع شد و مسئله ای پیش نیامد.

وی اعلام نمود: از اول آبان ماه امسال راهداری استان سامانه ای را طراحی نموده که باید تمام کامیون داران با ثبت بارنامه های خود در آن نام نویسی کنند که بر اساس ساز و کاری که در نظر گرفته شده سهمیه لاستیک خود را دریافت کنند؛ به طور مثال یکی از شرایط دریافت لاستیک پیمایش 12 هزار کیلومتر است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: این طرح مزایا و قابلیت های خوبی دارد اما دو ایراد بر آن وارد است؛ یکی اینکه حواله های دریافت لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون دار صادر نمی شود و کامیون دار باید برای دریافت لاستیک متحمل هزینه و زحمت می شود و دوم اینکه برای کامیون ها و کمپرسی هایی که در داخل شهر مشغول فعالیت هستند، سهمیه در نظر گرفته نشده است.

ایزدی با بیان اینکه معمولا فعالان عرصه حمل و نقل بار در داخل شهرستان بارنامه دریافت نمی کنند، عنوان نمود: ما این دو مشکل را طی نامه ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل استان منعکس نموده ایم و البته آنان نیز قول مساعد داده اند که مشکل رفع شود.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1653

به "چرا حواله لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون دار صادر نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا حواله لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون دار صادر نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید