63 سال کوشش و انتظار پیرزن 96 ساله برای انتشار کتاب

به گزارش مجله سلو بلاگ، دلانا ینسن کلوز که کار نوشتن نخستین کتاب خود را از 1995 شروع نموده بود، خاتمه پیروز شد آن را به خاتمه برساند و در 95 سالگی منتشر کند.

63 سال کوشش و انتظار پیرزن 96 ساله برای انتشار کتاب

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای بی سی، کلوز که ماه گذشته میلادی 96 ساله شد، نخستین رمانش خانه صخره ای را در 2018 روانه بازار کند. این کتاب که 63 سال برای نگارش و انتشار آن موقع صرف شده، به تازگی جایزه بهترین رمان تاریخی را از جوایز کتاب مستقل 2019 به دست آورد و نکته جالب اینکه قرار نیست خانه صخره ای اولین و آخرین کتاب نویسنده 96 ساله اش باشد.

خانم کلوز که انتشار کتاب را به بچه دار شدن تشبیه نموده، در روزهای اول ورود خانه صخره ای به بازار یک نسخه از آن را درون سبد گذاشته بود و مانند یک کودک با خودش همه جا می برد. او کتاب 806 صفحه ای را با الهام از زادگاهش امری در ایالت یوتا نوشته است؛ شهری کوهستانی با تنها 700 نفر جمعیت و بدون کتابخانه و کتابفروشی که عشق به کتاب خواندن و نویسندگی را در دل و جان دلانا همواره روشن و زنده نگه داشت.

داستان خانه صخره ای در سال های ابتدایی قرن 20 می گذرد و درباره دختری به نام ابیگیل لنگلی در یک شهر کوچک مذهبی است که از ارتباط با پسری پولدار به نام آدام تاونسند باردار می شود. ابیگیل پیش از آنکه بتواند ماجرا را به آدام در میان بگذارد، پسر برای خواندن درس پزشکی به شرق آمریکا می رود. سال ها بعد آدام با همسرش به شهر بازمی شود و عشق قدیمی آنها بار دیگر به نوعی زنده می شود.

کلوز که کار نوشتن رمان خود را از دهه 1950 روی کاغذ شروع نموده بود، در دهه 1990 با رایانه آشنا شد و به این ترتیب جهشی بزرگ در سرعت و شیوه نگارش او به وجود آمد. نکته جالب اینکه دخترانش میشل و دبی چیزی از داستان کتاب مادر خود نمی دانستند و حدود دو سال طول کشید تا دلانا تمام دست نوشته هایش را وارد نرم افزار ورد مایکروسافت کند.

یکی از پیرترین نویسنده های دنیا میخواهد نگارش دو کتاب دیگر را پیش از مرگ به سرانجام برساند؛ داستان یکی درباره سه زن است که می خواهند در دوران رکود بزرگ آمریکا پزشک بشوند و ماجراهای دیگری در جریان شیوع آنفلوانزا در سال 1918 می گذرد.

حالا خانواده کلوز می خواهند ببیند خانه صخره ای هم می تواند کتاب پرفروش نیویورک تایمز شود یا نه؛ اتفاقی که در 1984 برای کتاب ... و بانوان باشگاه نوشته هلن هوون سنتمایر، نویسنده 88 ساله آمریکایی افتاد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3478

به "63 سال کوشش و انتظار پیرزن 96 ساله برای انتشار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "63 سال کوشش و انتظار پیرزن 96 ساله برای انتشار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید