شروع تحقیقات یوفا از منچسترسیتی، احتمال محرومیت سیتیزن ها از حضور در لیگ قهرمانان

به گزارش مجله سلو بلاگ، اتحادیه فوتبال اروپا تحقیقات خود درباره اتهامات وارده به باشگاه منچسترسیتی را شروع نموده است.

شروع تحقیقات یوفا از منچسترسیتی، احتمال محرومیت سیتیزن ها از حضور در لیگ قهرمانان

به گزارش خبرنگاران ، نشریه انگلیس دیلی تلگراف گزارش داد اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تحقیقات خود در خصوص باشگاه منچسترسیتی را که متهم به نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا است، شروع نموده است. طبق این گزارش یوفا بر این باور است که محرومیت از فعالیت در بازار نقل وانتقالات به تنهایی کارساز نیست، برای همین منچسترسیتی ممکن است از سوی یوفا با محرومیت حضور در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا روبرو گردد.

چندی پیش بود فوتبال لیکس اسنادی منتشر نموده که نشان می دهد باشگاه منچسترسیتی، یوفا را فریب داده تا نقض قوانین بازی جوانمردانه یوفا توسط این باشگاه را به نوعی نادیده بگیرد. بر اساس اسنادی که لو رفته، در سال 2014 رقم 59.5 میلیون پوند توسط گروه اوبوظبی یونایتد به طور مستقیم به باشگاه منچسترسیتی ترزیق شده، اما به دروغ اعلام شده که این پول توسط اسپانسر باشگاه یعنی خطوط هوایی اتحاد به باشگاه منچسترسیتی پرداخت شده است.

طبق گزارش های منتشر شده شیخ منصور، مالک اماراتی باشگاه منچسترسیتی قرارادهای صوری با اسپانسرهای باشگاه بسته تا از این طریق بودجه هنگفتی را به منچسترسیتی تزریق کند و در کنارش هم از مجازات احتمالی یوفا فرار کند.

روزنامه اشپیگل آلمان ماه گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد باشگاه منچسترسیتی قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا را در سال 2014 با رقم 167 میلیون پوند (188 میلیون یورو) نقض نموده است. اشپیگل همچنین از طرح پنهانی منچسترسیتی رونمایی کرد که طی آن این باشگاه مجموعاً 40 میلیون از دستمزدهای بازیکنانش را به طور مخفیانه پرداخت می نماید و این طرح را پس از جریمه 20 میلیونی اش توسط یوفا در سال 2014 عملی نموده است.

نشریه تایمز انگلیس هم پیش از این خبر داده بود؛ باشگاه منچسترسیتی زمانی که جانی اینفانتینو، دبیرکل یوفا بوده با وی توافقی مخفیانه داشته تا این تیم از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا محروم نگردد. بر همین اساس در سال 2014 یوفا تنها منچسترسیتی را بابت نقض قوانین جوانمردانه مالی20 میلیون یورو جریمه کرد.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا در نشست روز گذشته (دوشنبه) بین اعضای ارشد این نهاد فوتبالی در دوبلین ایرلند گفت که اتهامات نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی یک مورد خاص است. وی در این باره گفت: ما در حال ارزیابی اوضاع هستیم و یک کمیته مستقل در حال آنالیز این موضوع است. به زودی پاسخ این پرسش را که چه اتفاقی در این مورد خاص خواهد افتاد را خواهیم داد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2081

به "شروع تحقیقات یوفا از منچسترسیتی، احتمال محرومیت سیتیزن ها از حضور در لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تحقیقات یوفا از منچسترسیتی، احتمال محرومیت سیتیزن ها از حضور در لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید