تیم های بانوان و مردان ایران درالمپیاد جهانی چهاردهم و هفدهم شدند

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، چهل و سومین دوره رقابت های المپیاد جهانی شطرنج در باتومی گرجستان، بعدازظهر امروز جمعه و پس از یازده دور رقابت شطرنج بازان شرکت کننده از 187 کشور به سرانجام رسید.

تیم های بانوان و مردان ایران درالمپیاد جهانی چهاردهم و هفدهم شدند

در دور یازدهم تیم های مردان و بانوان ایران به ترتیب مقابل گرجستان 2 و گرجستان 3 نهاده شدند و برابر آنها پیروز شدند.

در خاتمه مسابقات امروز، تیم مردان کشورمان با کسب 15 امتیاز بین 185 تیم در رده هفدهم نهاده شد. پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، علیرضا فیروزجا، محمدامین طباطبایی و مسعود مصدق پور اعضای تیم ایران در این تورنمنت بودند.

در بخش بانوان هم تیم ایران با 15 امتیاز رتبه چهاردهمی را در بین 151 تیم به خود اختصاص داد. سارا خادم الشریعه، میترا حجازی پور، مبینا علی نسب، مطهره اسدی و آناهیتا زاهدی فر اعضای تیم بانوان ایران بودند.

در خاتمه این رقابت ها تیم های چین، آمریکا و روسیه در بخش مردان و تیم های چین، اوکراین و گرجستان یک در بخش بانوان در رده های اول تا سوم ایستادند.

پیش از شروع المپیاد جهانی شطرنج، تیم ایران در بخش مردان در رنکینگ 23 مسابقات بود، اما هفت پله بالاتر از صندلی اولیه نهاده شد. ضمن اینکه ایران برخلاف دوره قبلی که در گروه B بود، این بار در گروه A و در رقابت با قدرتمندترین رقبای جهانی حضور داشت. در بخش بانوان ایران در رنکینگ 28 قرار داشت و در خاتمه با عملکردی خوب رتبه 14 را به خود اختصاص داد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1227

به "تیم های بانوان و مردان ایران درالمپیاد جهانی چهاردهم و هفدهم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم های بانوان و مردان ایران درالمپیاد جهانی چهاردهم و هفدهم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید