دوومیدانی کاران برای برطرف خستگی ماساژ بگیرند

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک متخصص طب سنتی و ماساژ درمانی معتقد است: دوومیدانی کاران دوی استقامت و سرعت برای برطرف خستگی، ریکاوری، کاهش آسیب دیدگی، بهبود عملکرد و افزایش تمرکز قبل از ورود به مسابقات ماساژ بگیرند.

دوومیدانی کاران برای برطرف خستگی ماساژ بگیرند

دکتر امیرحسین آل داوود در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از بهترین روش ها برای بهبود عملکرد و برطرف خستگی ورزشکاران ماساژ درمانی است که تا 10 سال پیش صندلی خاصی در بین تیم های ورزشی نداشت، اما الان اکثر تیم های ملی و حرفه ای به این مساله پی بردند که برای افزایش کارایی و برطرف خستگی عضلانی ورزشکاران خود بویژه در ورزش های استقامتی، قدرتی و دوهای سرعت هیچ تکنیکی بهتر از ماساژ نیست.

وی گفت: در ورزش های استقامتی و قدرتی همانند دوومیدانی (دوی سرعت، استقامت، دوی 400 متر، پرتاب دیسک و نیزه) کشتی، فوتبال، وزنه برداری و.... که فشار عضلانی روی ورزشکاران زیاد است، مطالعات آکادمیک نشان می دهد قبل، حین و بعد از مسابقات اگر ماساژ به صورت علمی و سیستماتیک زیر نظر متخصصان امر انجام گردد سبب بهبود عملکرد ورزشکاران و پیشگیری از آسیب دیدگی می گردد.

این متخصص طب سوزنی اظهار داشت: اگر ورزشکاران در هر رشته ورزشی که هستند قبل از شرکت در هر تورنمنت مهم و پرفشار ماساژ تخصصی همان رشته را دریافت نمایند، نه تنها دچار آسیب دیدگی نمی شوند بلکه بهترین عملکرد را خواهند داشت. بویژه در دو نیمه فوتبال ماساژ بهترین تکنیک برای افزایش قدرت، توان فوتبالیست و بهبود عملکرد و پیشگیری از آسیب دیدگی است.

آل داوود اظهار داشت: به دلیل عدم اطلاع رسانی و نگرش سنتنی نسبت به ماساژ هنوز تیم های ورزشی به اهمیت این مساله پی نبردند و نگاه تخصصی و علمی به ماساژ ندارند. حتی بعضی وقت ها به خاطر اشتباهاتی که مربیان و سرپرستان تیم های ورزشی در اجرای برخی تکنیک های ماساژ دارند، سبب بروز آسیب هایی در ورزشکار شده که جبران آن به راحتی امکانپذیر نیست. ماساژ براساس رشته های ورزشی متفاوت است و نباید از یک تکنیک برای تمام رشته های ورزشی استفاده کرد.

وی افزود: ورزشکار دوومیدانی کاری که پرتاب دیسک یا نیزه انجام می دهد باید قبل از پرتاب خود به دلیل کشیدگی مفصل دست یا شانه از ماساژی بهره ببرد که این نواحی را برای پرتاب آماده کند. یا دوومیدانی کاری که در دوی سرعت فعالیت می نماید باید قبل حضور در مسابقه از ماساژی استفاده کند که در اثر استارت ناگهانی دچار گرفتگی عضلات پا نگردد. البته ماساژهایی نیز وجود دارد که باعث افزایش قدرت، توان و استقامت ورزشکار می گردد و در صحنه رقابتها دقت و تمرکز او را بالا می برد. بنابراین هر رشته ورزشی ماساژ خاص خود را می طلبد و این طور نیست که ما از یک تکنیک ماساژ برای تمام رشته های ورزشی استفاده کنیم.

این متخصص در خاتمه گفت: اگر مسوولین تیم های ورزشی سرمایه گذاری خوبی در بخش ماساژ و طب سنتی انجام دهند و از انجام ماساژهای غیرتحصصی پیشگیری نمایند، در آینده می توانند به نتایج خوبی در مسابقات مهم دست پیدا نمایند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1699

به "دوومیدانی کاران برای برطرف خستگی ماساژ بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوومیدانی کاران برای برطرف خستگی ماساژ بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید