سفیر آمریکا: واشنگتن دریافته که جنگ افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست

به گزارش مجله سلو بلاگ، سفیر آمریکا در افغانستان می گوید: واشنگتن دریافته که جنگ در افغانستان تنها از طریق نظامی گری قابل حل نیست.

سفیر آمریکا: واشنگتن دریافته که جنگ افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه داون، جان بس، سفیر آمریکا در کابل درباره راهکار سیاسی در افغانستان گفت: آمریکا دریافته است که جنگ در افغانستان تنها از طریق نظامی گری قابل حل نیست. هیچکس در دولت آمریکا نمی گوید که این جنگ با یک پیروزی نظامی به خاتمه می رسد. ما معتقدیم خاتمه این جنگ تنها از طریق یک راهکار سیاسی امکان پذیر است.

سفیر آمریکا گفت: پاکستان در اوایل سال جاری به افغانستان نزدیک گردیده و تمایل خود را برای ازسرگیری مذاکرات برای تجارت میان افغانستان و هند از طریق مسیر زمینی از پاکستان اعلام نموده است.

وی اضافه کرد: پاکستان اجازه نمی دهد هند از مسیر زمینی برای تجارت با افغانستان استفاده کند و بر این باور است که در درجه اول باید برای این اقدام مسائل استراتژیک و تکنیکی حل گردد اما چند ماه گذشته برای اولین بار دولت پاکستان تمایل خود را برای شروع مذاکرات با مقام های افغانستانی در جهت برقراری تجارت میان هند و افغانستان از طریق پاکستان نشان داد. شرکت های هندی به طور تدریجی سرمایه گذاری های خود را در افغانستان افزایش داده اند. ایجاد راهکار سیاسی در افغانستان جزو منافع بلندمدت پاکستان است زیرا افزایش تجارت در مسیر دو کشور و میزان اتصالات به آسیای مرکزی و جنوبی از طریق افغانستان از جمله فرصت هایی است که پاکستان به دلیل وضعیت کنونی افغانستان از دست داده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 914

به "سفیر آمریکا: واشنگتن دریافته که جنگ افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا: واشنگتن دریافته که جنگ افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید