از فیلم های ترسناک منحصربه فرد تا دشمنان عجیب اسپایدرمن؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش مجله سلو بلاگ، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از فیلم های ترسناک منحصربه فرد تا دشمنان عجیب اسپایدرمن؛ برترین های هنر و سینما

5 فیلم ترسناک برای آن هایی که فیلم ترسناک دوست ندارند!

ژانر وحشت معمولا هوادارهای مخصوص خودش را دارد و با اینکه خیلی ها عاشق دیدن فیلم ترسناک هستند، بعضی ها علاقه چندانی به آن ندارند و ترجیح می دهند سراغ ژانرهای دیگری بفرایند. بعضی ها به خاطر تعلیق و این آسایش خاطر که همه چیز الکی است و خودشان در امنیت نشسته اند، جذب فیلم های ترسناک می شوند، در حالی که عده ای دیگر از اضطراب و تنشی که این فیلم ها منتقل می نمایند بی زار هستند و نمی توانند تحملش نمایند. مطالعات نشان داده که سه علت اصلی برای دیدنی فیلم های ترسناک وجود دارد؛ تجربه هیجان، ارتباط اجتماعی و فرار از واقعیت روزمره. ولی علت اینکه چرا بعضی ها از دیدن فیلم های ژانر وحشت طفره می فرایند واضح تر است. اگر از کسانی هستید که تجربه چندانی در دیدنی فیلم ترسناک ندارند و دلشان می خواهد سری به این ژانر بزنند ولی نمی دانند از کجا آغاز نمایند، ما برایتان فهرستی از 5 فیلم ترسناک آماده نموده ایم که برای آشنایی شما مناسب اند. فیلم های ترسناکی که وحشت های ناگهانی و تنش و تعلیقشان به مقدار کافی است و شما را به هیجان می آورند، ولی آن قدری نیست که باعث زده شدن شما شوند.

10 فیلم بزرگ که به صنعت سینما ضربه زدند

در صنعت فیلم سازی از آنجا که گردش سرمایه بر اساس مقدار فروش فیلم ها حرف اول را می زند، بسیاری از فیلم ها با تمام بزرگی شان نادیده گرفته می شوند و در گیشه شکست می خورند؛ حتی اگر ایده نابی را مطرح نموده باشند. پیروزیت این فیلم ها هرگز با تعداد صفرهایی که با خود حمل می نمایند، سنجیده نمی گردد. در مقابل، چه بسیار فیلم های ضعیفی که در گیشه پیروز بوده اند. ایدئال فیلم های خوبی است که در گیشه هم عملکرد خوبی داشته باشند که خوشبختانه در سینمای جهان، به طور ویژه هالیوود، تعداد قابل توجهی فیلم این چنینی وجود دارد. فیلم ها و انیمیشن هایی که در ژانرهای مختلف، از کمدی تا جنایی تا علمی تخیلی ابرقهرمانی، به علت پیروزیت همه جانبه شان، تبدیل به الگویی برای تقلید های دست چندم می شوند و با تمام خوبی و بزرگی، تأثیری منفی بر صنعت فیلم سازی می گذارند. تقلیدی که در ورطه تکرار تأثیری به مراتب مخرب تر بر جای خواهد گذاشت.

10 علت که سریال اهل جهنم بهتر از بازی مرکب است

سریال جاه طلبانه و نو نتفلیکس، اهل جهنم، پس از سریال پرهوادار جهانی بازی مرکب، راه را برای صنعت تفریح کره در بین آثار جریان اصلی هموار نموده است. این مجموعه هیجان انگیز تلخ، آخرین ساخته فکر کارگردان محبوب قطار بوسان، یون سانگ هو است. این سریال خشونت آمیز روایتی مجذوب کننده است که بر وحشت پیرامون مسائل اعتقادی تمرکز دارد. بازی مرکب در اوایل امسال، درام های کره ای را در بین آثار اصلی جا انداخت و به نظر نمی رسد این موج با وجود اهل جهنم فعلا متوقف گردد.

از لگو بتمن تا تام و جری؛ 9 انیمیشن استودیوی وارنر از بدترین تا برترین

در این مقاله 9 انیمیشن مجذوب کننده و دیدنی استودیو وارنر را از بدترین تا برترین ردیف نموده ایم تا نگاهی بیندازیم به کارنامه یکی از اصلی ترین رقیب های دیزنی و پیکسار. بخش انیمیشن سازی استودیو وارنر که فیلم هایی مثل هرج ومرج فضایی (Space Jam) و غول آهنی (The Iron Giant) می ساخت، سال 2003 به کار خودش انتها داد و 10 سال بعد یعنی سال 2013 گروه انیمیشن وارنر (Warner Animation Group) جایش را گرفت و به عنوان بخش رسمی انیمیشن سازی استودیو وارنر مشغول به کار شد. این استودیو جهان سینمایی لگو را به سینمادوستان معرفی کرد و با اکران 9 فیلم انیمیشنی گوناگون پیروز شد 1.75 میلیارد دلار در گیشه های جهان بفروشد.

10 شخصیت نو مارول که احتمالا به انتقام جویان می پیوندند

با ورود افراد نو به فاز چهار جهانی سینمایی مارول، فهرست قهرمانان و متحدان نه تنها از نظر تعداد، بلکه از نظر تنوع نیز همچنان در حال افزایش است. هواداران همواره مشتاق دیدن اتحاد بعدی ابرقهرمانان هستند. تیم های مختلف زیادی در کمیک ها وجود دارند اما استودیو مارول نشان داده است که مهم نیست چه کسی به این جهانی سینمایی بپیوندد. به هر حال، نام تیم به عنوان انتقام جویان ثابت خواهد ماند. قهرمانان همواره معمولی نیستند اما برای تشکیل یک تیم برنده از ابرقهرمانان، نسخه های متفاوتی از آنان مورد احتیاج است. بعضی از کاراکترهای نوتر جهانی سینمایی مارول، شخصیتی عالی دارند و می توانند در یک گروه کاملا نو و بسیار متنوع قرار بگیرند.

9 دشمن عجیب مرد عنکبوتی که هرگز در فیلمی ظاهر نخواهند شد

مرد عنکبوتی دشمن های معروف بسیاری دارد، ولی تعدادی از شخصیت های شرور و دشمن های جهانی او به حدی عجیب و غیرمتعارف هستند که هرگز در فیلم هایش ظاهر نخواهند شد.

5 انیمه ی نو که زمستان امسال باید دیدن کنید

فصل زمستان دارد از راه می رسد. برای خیلی ها، زمستان یادآور سرما و سوز بیرون، و گرمای آرامش بخش داخل خانه است. فصل پنهان شدن زیر پتو و روز های کوتاه و شب های طولانی را سر کردن. اما برای انیمه بازها، زمستان فقط یک فایده دارد؛ دیدن انیمه های تازه! برای یک هوادار دوآتشه انیمه، هیچ چیز آرامش بخش تر از دیدنی انیمه های تازه در شب های طولانی زمستان نیست. به همین علت، در این مطلب به معرفی پنج انیمه تازه ای می پردازیم که قرار است زمستان امسال نمایش داده شوند. چایی و قهوه را آماده کنید و مطمئن شوید که اتاق تان گرم است، چون قرار است زمستان امسال را با این پنج انیمه بگذرانید!

10 قهرمان سریال که شخصیتی تاریک تر از دشمنانشان دارند

در دو دهه اخیر، سریال های تلویزیونی از نظر روایت داستان، عمیق و پیچیده تر شده اند و در نتیجه، نقش های اصلی نیز به همین شکل در آمده اند. نه تنها این قهرمانان زیاد شرافتمند نیستند، بلکه از نظر اخلاقی هم می توانند در حد دشمنان خود فاسد باشند. گذشته غم انگیز، مسیرهای شغلی مبهم و تصمیمات خودخواهانه ای که عملا حس انسان دوستی آن ها را از بین برده است. این مسأله، باعث می گردد بینندگان از نظر تصمیماتی که گاهی اوقات این قهرمانان می گیرند، با آن ها احساس همدردی بنمایند.

100 فیلم ترسناک برتر تاریخ سینما

در این مطلب نگاهی به تاریخ سینما در یک قرن گذشته انداخته ایم و بعضی از برترین فیلم های ترسناک این دوران را، به تفصیل یا کوتاه نام برده ایم. 10 نام بزرگ و مطرح از فیلم های ترسناک هر دهه در کنار آثار معروف دیگر آن دوران آورده شده است. این 10 فیلم لزوما برترین آن دهه نیستند و انتخاب برترینشان با شما است؛ اما هر فیلمی که انتخاب شده، قطعا انعکاسی کامل است از آنچه در آن موقع گذشته.

10 فیلم مشهور سال 2000 که دیگر کلاسیک محسوب می شوند

سال 2000 میلادی سال خوبی برای سینما دوستان در سرتاسر جهان بود. راسل کرو لباس رزم بر تن نموده بود و تام هنکس در مکانی دور افتاده از حادثه ای جان سالم به در برده اما خودش در میان اقیانوس، بی پناه رها شده بود. جولیا رابرتز در قامت یک وکیل تازه کار برترین بازی خود را برای استیون سودربرگ انجام داد و سینمای کمدی با موضوع پارودی سینمای ترسناک، جانی دوباره گرفت. در این فهرست قرار است 10 فیلمی را با هم آنالیز کنیم که در سال 2000 ساخته شدند اما هنوز هم دیدنیی هستند و غبار کهنگی بر آن ها ننشسته است.

برای دسترسی به نوترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41134

به "از فیلم های ترسناک منحصربه فرد تا دشمنان عجیب اسپایدرمن؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فیلم های ترسناک منحصربه فرد تا دشمنان عجیب اسپایدرمن؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید