انگلیس بدون هواوی برای توسعه 5G به مشکل می خورد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز شرکت ودافون، دومین اپراتور مخابراتی عظیم جهان هشدار داده چنانچه انگلیس هواوی را از فرایند احداث زیربنای اینترنت 5G حذف کند، برای تبدیل شدن به کشوری پیشرو در توسعه فناوری نسل پنجم با چالش روبرو خواهد شد.

انگلیس بدون هواوی برای توسعه 5G به مشکل می خورد

اسکات پتی مدیر ارشد فناوری ودافون در انگلیس می گوید: اگر اپراتورهای موبایل مجبور شوند وقت و هزینه بیشتری صرف جایگزین کردن تجهیزات فعلی نمایند، صندلی انگلیس به عنوان کشوری پیشرو در حوزه 5G از بین می رود.

به گفته پتی، دولت انگلیس باید کوشش کند به جای حذف تجهیزات هواوی، پوشش 5G را گسترش دهد و روی مراحل بعدی این فناوری سرمایه گذاری کند.

او می گوید: ما به یک تامین نماینده وابسته نیستیم، اما اهمیت زیادی دارد که آنچه تحت محک است را به دقت درک کنیم. به گفته پتی ودا فون مشغول همکاری با اریکسون است و تجهیزات شرکت های دیگر را نیز آزمایش می نماید.

البته پیش از این نیز ودا فون با گزارشی در نشریه فایننشال تایمز،نسبت به این امر هشدار داده بود.

این درحالی است که انگلیس مشغول مذاکره با NEC ژاپن و سامسونگ است تا تجهیزات 5Gرا تامین نمایند. در حقیقت آنها جایگزینی احتمالی برای هواوی هستند.

انگلیس در ماه ژانویه اظهار داشت هواوی یک شرکت پر خطر است و دخالت این شرکت در توسعه اینترنت 5G را به 35 درصد محدود کرد و به آن اجازه نمی دهد در توسعه بخش های مربوط به اطلاعات همکاری کند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18308

به "انگلیس بدون هواوی برای توسعه 5G به مشکل می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس بدون هواوی برای توسعه 5G به مشکل می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید