بارش باران و کاهش تدریجی دما در نوار شمالی کشور

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران و کاهش تدریجی دما در نوار شمالی کشور، بعلاوه از افزایش وزش باد در 5 استان کشور اطلاع داد.

بارش باران و کاهش تدریجی دما در نوار شمالی کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و منطقه ها غربی خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران گاهی همراه با وزش باد و کاهش تدریجی دما رخ خواهد داد، اظهار کرد: طی این مدت بارش در استان گیلان شدت خواهد داشت و دریای خزر هم مواج پیش بینی می گردد.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه پنجشنبه (15 مهر) بارش در استان های ساحلی دریای خزر مورد انتظار است، گفت: آدینه (16 مهر) در سواحل دریای خزر و شنبه (17 مهر) در استان های مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می دهد.

به گفته ضیاییان، در روزهای پنجشنبه و آدینه (15 و 16 مهر) افزایش وزش باد در شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های سمنان و تهران و در استان های قم، همدان و مرکزی دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (14 مهر) صاف، گاهی همراه وزش باد و در اواخر وقت نیمه ابری با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (15 مهر) نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (13 و 14 مهر) اهواز با بالاترین دمای 42 و 41 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با بیشینه دمای 10 و 9 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان های کشور هستند.

انتهای پیغام

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 37603

به "بارش باران و کاهش تدریجی دما در نوار شمالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و کاهش تدریجی دما در نوار شمالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید