توسعه روابط گردشگری ایران و عراق محور مذاکرات هیئت عراقی و مسئولان خراسان رضوی

به گزارش مجله سلو بلاگ، در جلسه ای با حضور استاندار واسط عراق، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل امور رفاهی استانداری و مدیران حج و زیارت خراسان رضوی و نمایندگی وزارت امور خارجه، توسعه روابط گردشگری ایران و عراق مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

توسعه روابط گردشگری ایران و عراق محور مذاکرات هیئت عراقی و مسئولان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی، شنبه 13 مرداد در جلسه ای که با استاندار واسط عراق و مسئولان خراسان رضوی برگزار گردید، گفت: توسعه گردشگری بین خراسان رضوی و استان واسط عراق درحوزه زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و گردشگری سلامت از فرصت های پیش روی این دو استان است.

او در این جلسه امضای تفاهم نامه برای تردد زائران و مسافران به صورت هوای، ریلی و زمینی را پیشنهاد کرد واضافه نمود: دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی آمادگی لازم برای ارائه خدمات به گردشگران عراقی را دارند، هم چنین دیگر تاسیسات گردشگری ازجلمه مراکز اقدامتی و هتل ها نیزعلاوه برای آمادگی برای ارائه خدمات، برای ارائه تخفیف نیز آکادگی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی استان اشاره و بر توسعه ویزا بین این دو استان تاکید نمود.

مکرمی فر گفت: توافقات لازم برای برقراری پرواز مشهد - بصره انجام شده و تا دو هفته آینده این پرواز برقرار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با دعوت ازاستاندارواسط عراق برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته مشهد اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی برای توسعه تبادلات فرهنگی، اجتماعی و مالی و توسعه روابط حوزه گردشگری و صنایع وابسته بین دو طرف است.

او با بیان این که استان واسط عراق به دلیل هم جواری با ایران بیشترین تردد زائران ایرانی از این استان صورت می گیرد، اضافه نمود: در این جلسه سه محور تفاهم نامه همکاری استان خراسان رضوی و استان واسط موردی آنالیز و توافق نهاده شد.

مکرمی فربه سه توافق اصلی رد این نشست اشاره و توضیح داد: توسعه تبادل زائرومسافربین خراسان رضوی و استان واسط و هم چنین پس از زیارت بازدید سیاحتی از یکی دیگر از استان های ایران، بهره مندی شهروندان استان واسط از ظرفیت های گردشگری سلامت در خراسان رضوی و حضور استان واسط عراق در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته مشهد که از11تا 15 شهریور برگزار می گردد، در این نشست مورد توافق نهاده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی توضیح داد: اکنون تفاهم نامه کلی مبادله شد و تفاهم نامه اجرایی پس از این که هیئتی از استان واسط به خراسان رضوی بیایند امضا و مبادله خواهد شد.

مکرمی فرگفت: امیدواریم شاهد تسهیل و توسعه ویزا بین استان خراسان رضوی و استان واسط عراق باشیم.

محمود ملا طلال استاندار واسط عراق نیز در این نشست برای همکاری در تبادل زائران بین مشهد و نجف اعلام آمادگی و اظهار کرد: در سال گذشته پذیرش زائران خراسان دراربعین ازمرزمهران 35 هزار نفر بود و سال جاری این آمادگی وجود دارد که به 200 تا 250 هزارنفر افزایش یابد.

استاندار واسط عراق برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته مشهد اعلام آمادگی کرد.

هم چنین محمود ملا طلال با اشاره به برنامه حضورش در خراسان رضوی اظهار کرد: دیدارهای خوبی با معاون استاندارو مدیران و هیئت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی و حج و زیارت و نمایندگی وزارت خارجه در این استان داشتیم و به توافق هایی درباره تبادل زائران ایرانی و عراقی و تسهیل رفت و آمد زائران بین دو استان رسیدیم.

ادامه داد: در این دیدارها بسته های زیارتی - سیاحتی مطرح و مورد آنالیز نهاده شد.

طلال درباره ظرفیت های گردشگری مشهد اظهار کرد: این شهر اهمیت زیادی از نظر گردشگری دارد و مسئولان نیزاهتمام ویژه ای برای توسعه گردشگری و خدمت به زائران دارند.

مهدی فروزان مدیرکل اموررفاهی زائران استانداری خراسان رضوی دراین باره گفت: استاندارواسط عراق برای برنامه ریزی حضورزائران ایرانی درمراسم اربعین عراق به مشهد دعوت شد و مسائل مرتبط با زائران ایرانی مورد بحص و آنالیز نهاده شد.

او با اشاره به تفاهم انجام شده با استاندار واسط عراق اضافه نمود: امضای تفاهم نامه ای بین دو استان بر روند توسعه روابط ایران و عراق به ویژه استان واسط عراق و خراسان رضوی تاثیر گذار خواهد بود.

فروزان ادامه داد: هم چنین خروج زائران خراسان رضوی از مرزمهران مورد توافق نهاده شد ، به خصوص خروج کامیون های پشتبانی برای برپایی موکب ها درمسیرراهپیمایی مورد توافق نهاده شد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7781

به "توسعه روابط گردشگری ایران و عراق محور مذاکرات هیئت عراقی و مسئولان خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط گردشگری ایران و عراق محور مذاکرات هیئت عراقی و مسئولان خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید