داستان پنجره جابجایی پرسپولیس پیچیده شد خبرنگاران

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس کمیته شرایط فدراسیون فوتبال گفت: به جز پرسپولیس پنجره نقل و انتقلاتی باشگاه های دیگر هم به دلیل بدهی داخلی بسته است و در این زمینه تبعیضی وجود ندارد.

داستان پنجره جابجایی پرسپولیس پیچیده شد خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، نورشرق دریاره اینکه شنیده می گردد باشگاه پرسپولیس برای باز شدن پنجره نقل و انتقلاتی اش باید بدهی 30 میلیارد تومانی پرداخت کند، گفت: به هر جهت مدیرانی که تصدی باشگاه ها را برعهده می گیرند و با دیون دیون داخلی و خارجی روبرو هستند به جهت اینکه حسابرسی تخصصی دقیقی صورت نمی گیرد و تغییر و تحول اقتصادی صورت انجام نمی گردد این مدیران می گویند این بدهی متعلق به دوران مدیریت من نیست.

وی اضافه نمود: اصول شرکت ها می گوید این تعهدات حقوقی متعلق به شرکت و شخصیت حقوقی است و متعلق به اشخاص نیست. پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست و این باشگاه بدهی خارجی داشت که سبب بسته شدن پنجره نقل و انتقلاتی اش شد. با کوشش مدیران باشگاه پرسپولیس این موضوع مرتفع شد. در نحوه برخورد باشگاه های ما با بدهی ها و دیون داخلی نسبت به دیون خارجی تفاوت اساسی وجود دارد.

رئیس کمیته شرایط فدراسیون فوتبال توضیح داد: زمانیکه باشگاه ها با دیون خارجی روبرو می شوند به این دلیل که مقررات بین المللی ضمانت اجرای خود را به شکل جدی اعمال می نماید و با بستن پنجره جابجایی درصدد وصول مطالبات احکام صادره برمی آید، این پفراینده ها در مدتی کم یا زد حل و فصل می گردد، اما شاید در پفراینده های داخلی این جدیت وجود نداشته باشد.

نورشرق توضیح داد: فرایند ما در فدراسیون فوتبال از ابتدا به این شکل بوده که طبق همان استاندارد عمل نموده و سعی کنیم هرچه جلوتر می رویم لیگ سبک تری از لحاظ پفراینده های اقتصادی داشته باشیم. این موضوع می تواند جلوی رشد فزاینده پفراینده ها را بگیرد.

وی ادامه داد: اولین بار نیست که پفراینده نقل و انقالاتی باشگاه ها به دلیل دیون داخلی بسته می گردد و ما در فصل های قبل هم این کار را انجام دادیم. همین الان هم به جز پرسپولیس باشگاه های دیگری در لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم هستند که پنجره نقل و انقالاتی شان بسته است و این باشگاه ها یا باید نسبت به پرداخت دیون اقدام نمایند یا به شکلی آن ها را معین تکلیف نموده و این موضوع را به کمیته شرایط اعلام نمایند.

رئیس کمیته شرایط فدراسیون فوتبال توضیح داد: نباید بدهی هایی را ببینیم که مربوط به چندین سال قبل هستند و همین طور مانده اند. عزمی هم برای پرداخت آن ها وجود نداشته باشد. مسائل اقتصادی باشگاه ها را درک می کنیم.

نورشرق درباره اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارند این رفتار کمیته شرایط ما به ازای تاریخی نداشته است، بیان کرد: مستندات، مدارک و تصمیم هایی که در کمیته شرایط اتخاذ و به سازمان لیگ ابلاغ شده نشان می دهد این موضوع تنها متعلق به پرسپولیس نیست و قانون نسبت به تمام باشگاه ها به یک شکل اعمال می گردد.

وی اضافه نمود: به هر حال باید فکری به حال این موضوع کرد و نباید گفت به هر طریقی سال جاری را بگذرانیم و وارد سال بعدی شویم، مسئله ای را حل نمی نماید. می دانم مدیران پرسپولیس کوشش زیادی برای حل مشکل نموده اند، اما واقعا چاره چیست؟

رئیس کمیته شرایط فدراسیون فوتبال درباره اینکه تا به امروز کدام یک از باشگاه ها به دلیل بدهی های داخلی پنجره جابجاییی شان بسته شده است، شرح داد: به صورت مثال پنجره نقل و انتقلاتی تراکتور و ماشین سازی بسته بود، اما برای پرداخت این بدهی اقدام کردند و مستندات را در اختیار ما قرار دادند. اکنون پنجره نقل و انقالاتی استقلال هم بسته است و باید بدهی هایش را معین تکلیف کند. این موضوع تنها به پرسپولیس اختصاص ندارد.

نورشرق اضافه نمود: ما با باشگاه ها مدارا می کنیم و حتی اگر باشگاهی مستندات معین تکلیف دیون خود را حتی به شکل صدور چک در وجه طلبکاران به کمیته شرایط ارائه بدهد شرایط اقتصادی باشگاه را درک می کنیم، اما اگر باشگاهی هیچ اقدامی نکند و فقط تقاضای مهلت کند تا این فصل تمام گردد و وارد فصل دیگر شویم زیبنده فوتبال ما نیست.

وی در تبادل نظر با شبکه خبر سیما ادامه داد: بدهی های داخلی پرسپولیس کمتر از 30 میلیارد نیست و کمتر از این مبلغ است، اما مدیران این باشگاه باید کوشش نمایند بخشی از این بدهی ها معین تکلیف و با استمهال روبرو گردد. پرسپولیس باید چند گامی به سمت حل و فصل پفراینده ها بیاید تا دست فدراسیون فوتبال هم برای مرتفع کردن این مشکل باز باشد.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30292

به "داستان پنجره جابجایی پرسپولیس پیچیده شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان پنجره جابجایی پرسپولیس پیچیده شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید