مرکل: برجام هنوز بهترین راه برای حل است

به گزارش مجله سلو بلاگ، صدراعظم آلمان ضمن تاکید بر پایبندی مداوم اتحادیه اروپا به توافق هسته ای و با اظهار عدم تمایل برای گسترش دامنه تنش ها و لزوم دستیابی به حل و فصل دیپلماتیک از ایران نیز خواست همچنان به تعهدات برجامی خود پایبند باشد.

مرکل: برجام هنوز بهترین راه برای حل است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در یک نشست سران اروپا دیروز، پنج شنبه 19 اردیبهشت در شهر سیبیو رومانی، طی یک کنفرانس خبری بر پایبندی مداوم اتحادیه اروپا به توافق هسته ای تاکید نمود.

آنگلا مرکل در این باره گفت: ما، یعنی اتحادیه اروپا، خواستار گسترش دامنه تنش ها نیستیم و سعی داریم ابزارهای دیپلماتیک را به کار ببندیم اما به محدودیت های خود نیز واقفیم.

وی برای دست یافتن به حل و فصلی برای مسائل موجود ابراز امیدواری کرد.

صدراعظم آلمان همچنین تشریح کرد: ایران با تعهد خود به این حل وفصل دیپلماتیک فرصتی دارد تا به وضوح نشان دهد که تمایل به یک راه چاره صلح آمیز دارد. همچنین تداوم پایبندی به این توافق به سود ایران خواهد بود.

وی اضافه نمود: برجام هنوز هم بهترین راه برای حل کردن اختلافات موجود با ایران بر سر برنامه هسته ای آن است.

مرکل در این بار ه شرح داد: ما بر این عقیده ام، راه حلی که به وسیله مذاکره به دست بیاید، بهترین گزینه ممکن است. این توافق برای هر دو طرف خوب است. ایران همچنین باید آن چه را که میخواهد در آینده انجام دهد در نظر بگیرد. دست ما هنوز هم [به سوی ایران] دراز شده است و می خواهیم به کوشش برای راه چاره دیپلماتیک ادامه دهیم.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4735

به "مرکل: برجام هنوز بهترین راه برای حل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: برجام هنوز بهترین راه برای حل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید