مسافر مبتلا به کرونا پیاده شده بود ، قرنطینه کشتی مسافربری ژاپنی دیر بود؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، 3 فوریه 2020، 10 نفر در کشتی تفریحی الماس پرنسس (Diamond Princess) به ویروس جدید COVID-19 مبتلا شدند و جواب آزمایش آنها مثبت بود. تا روز بعد افراد مبتلا از بقیه مسافران جدا شدند. دلیل شیوع این بیماری در کشتی حضور فردی مبتلا بود که در تاریخ 21 تا 25 ژانویه در کشتی حضور داشت و سپس در هنگ کنگ از کشتی پیاده شده بود.

مسافر مبتلا به کرونا پیاده شده بود ، قرنطینه کشتی مسافربری ژاپنی دیر بود؟

پس از آنکه این مسافر علائم بیماری را از خود نشان داد، از او آزمایشی گرفته شد که جوابش مثبت بود. پس از این موضوع مقامات ژاپنی تصمیم گرفتند تا از پیاده شدن دیگر مسافران در مقاصد دیگر جلوگیری نمایند. وقتی کشتی به یوکوهاما رسید، مقامات محلی آن را قرنطینه کردند و افرادی که تست COVID-19 آنها مثبت بود را در یک بیمارستان جداگانه قرار دادند. به دلیل پنهان ماندن این ویروس در بدن، خدمه و سایر مسافران تا تاریخ 19 فوریه نتوانستند از کشتی پیاده شوند.

تا زمانی که کشتی از قرنطینه خارج شد، 17 درصد افراد درون کشتی به کرونا مبتلا شده بودند. اما اگر جلوی این قرنطینه گرفته می شد، افراد کمتری آلوده می شدند؟ تحقیقات چنین نشان می دهد:

تا تاریخ 20 فوریه 619 نفر از 3700 مسافر و خدمه کشتی به COVID-19 مبتلا شدند.

پروفسور Rocklov و همکارانش از الگوهای ریاضی که معمولا برای مطالعه بیماری های عفونی استفاده می گردد، برای تخمین شیوع این بیماری استفاده کردند.

این الگو نشان داد که اگر تخلیه کشتی زودتر انجام می گرفت تنها 76 نفر به این بیماری مبتلا می شدند. شرایط خاص کشتی باعث شد تا این تعداد در مدت قرنطینه افزایش یابد.

medicalnewstoday.com

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: چمدان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13917

به "مسافر مبتلا به کرونا پیاده شده بود ، قرنطینه کشتی مسافربری ژاپنی دیر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافر مبتلا به کرونا پیاده شده بود ، قرنطینه کشتی مسافربری ژاپنی دیر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید