هشدار آبگرفتگی معابر برای روزهای انتها هفته کرمانشاه

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع رواناب در برخی مناطق استان در روزهای پایانی هفته هشدار داد.

هشدار آبگرفتگی معابر برای روزهای انتها هفته کرمانشاه

علی محمد زورآوند در گفت و گو با خبرنگاران، از ورود سامانه ناپایدار به جو استان از اواخر وقت امروز (18 فروردین) خبر داد و گفت: اگرچه ناپایداری ها از اواخر امروز آغاز خواهد شد، اما شدت بارش را از اواخر روز چهارشنبه (20 فروردین)و خصوصا در روز پنجشنبه تا صبح جمعه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شدت بارش ها مربوط به منطقه اورامانات و همچنین شهرستان های شرقی استان از جمله کنگاور، صحنه و هرسین است.

به گفته معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه، حداکثر بارش در مناطقی که پیک بارندگی را داریم ممکن است به 30 تا 60 میلی متر هم برسد.

زورآوند از احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع رواناب و بالا آمدن آب رودخانه ها خبر داد و اظهار کرد: احتمال رعد و برق و بارش تگرگ نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ورود این سامانه باعث تعدیل دمای هوا خواهد شد، گفت: با فعالیت این موج ناپایدار، کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه را داریم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه به زودی هشدار زرد ورود این سامانه به استان منتشر می شود، تاکید کرد: فرایند اطلاع رسانی هواشناسی از صدور اطلاعیه و اخطاریه به صدور هشدار تغییر کرده و هشدار بسته به شرایط بارندگی به سه شکل زرد، نارنجی و قرمز خواهد بود.

زورآوند اضافه کرد: هشدار زرد برای آگاهی دادن به مردم و مسئولین، هشدار نارنجی برای پیشگیری و آماده باش و هشدار قرمز برای انجام اقدامات لازم خصوصا لایروبی رودخانه ها و کانال ها است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 14904

به "هشدار آبگرفتگی معابر برای روزهای انتها هفته کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آبگرفتگی معابر برای روزهای انتها هفته کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید