هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در شیرخوارگاه نداشته ایم

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/اصفهان مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ مورد فوت کودک ناشی از کرونا در شیرخوارگاه اصفهان نداشته ایم، گفت: گاهی فوت بر اثر موارد دیگری همچون بیماری و یا اعمال جراحی اتفاق می افتد و نمی توانیم بگوییم فوت در شیرخوارگاه صفر است، ولی فوت بر اثر کرونا مثبت نداشته ایم.

هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در شیرخوارگاه نداشته ایم

مرضیه فرشاد در گفت و گو با خبرنگاران، با تکذیب خبر فوت 3 کودک در شیرخوارگاه اصفهان بر اثر کرونا، اظهار کرد: خبری که از فوت 3 کودک بر اثر کرونا در یکی از خبرگزاری ها منتشر شده اشتباه است، به طوری که یا مدیر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان اشتباه اعلام کرده و یا خبرنگار اشتباه برداشت کرده است که در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ مورد فوت کودک ناشی از کرونا در شیرخوارگاه نداشته ایم، شرح داد: در شیرخوارگاه بچه هایی داریم که با فلج مغزی و انواع ناهنجاری ها به دنیا آمده اند و هزینه های زیاد درمان و اعمال جراحی سنگینی دارند که گاهی بر اثر این موارد فوت اتفاق می افتد و نمی توانیم بگوییم فوت در شیرخوارگاه صفر است، ولی فوت بر اثر کرونا مثبت نداشته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است فوت این بچه ها بر اثر کرونا و در بیمارستان اتفاق افتاده باشد، گفت: در شیرخوارگاه مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا نداشته ایم، البته ممکن است موردی به بیمارستان بفرستیم و آنجا مبتلا به ویروس شود، ولی در شیرخوارگاه تا به امروز مورد کرونا مثبت نداشته ایم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان همچنین در خصوص فوت سالمندان در مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی بر اثر کرونا گفت: تا به امروز فوت تعداد بسیار محدودی از سالمندان را داشته ایم که آمار آن را به روز به دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت می دهیم.

وی با اشاره به اجرای دستورالعمل های بهداشتی در تمام مراکز زیرمجموعه بهزیستی، گفت: قبل از اینکه ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان تشکیل شود، سازمان بهزیستی کشور دستورالعمل هایی به ما ابلاغ کرد و از 26 بهمن ماه تردد را به تمام مراکز بهزیستی استان ممنوع کردیم، همچنین به مددجویان مرخصی ندادیم و اگر کسی مرخصی رفت پذیرش مجدد نشد.

فرشاد با بیان اینکه طی این مدت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز بهزیستی، ورود و خروج پرسنل با رعایت ضوابط بهداشتی بوده، افزود: تمام ملاقات ها را لغو کرده و پذیرش جدیدی نیز در مراکز نداشتیم که این موضوع به پایین بودن آمار ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی استان اصفهان کمک زیادی کرد و کماکان ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی تا به امروز در تمام مراکز بهزیستی رعایت شده و تامین وسایل ضدعفونی و ماسک و دستکش توسط خیرین و یا با قیمت دولتی در اختیار مراکز قرار گرفته است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز همکاری زیادی برای تامین اجناس با تعرفه دولتی داشت.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16180

به "هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در شیرخوارگاه نداشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در شیرخوارگاه نداشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید