گفتگوی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق درباره برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش مجله سلو بلاگ، برهم صالح و مصطفی الکاظمی در نشستی مشترک در بغداد درباره نحوه تضمین شفافیت و سلامت انتخابات پارلمانی آینده در عراق مصاحبه کردند.

گفتگوی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق درباره برگزاری انتخابات زودهنگام

به نقل از سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در ملاقات مشترک درباره نحوه تضمین شفافیت و سلامت انتخابات مجلسی آینده در این کشور رایزنی کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای گفت: الکاظمی با برهم صالح در دفتر خود ملاقات و مصاحبه کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این ملاقات درباره اوضاع کلی عراق بویژه اوضاع سیاسی، امنیتی، مالی و چالش ها و برنامه های لازم برای گذر از آن چالش ها بحث و مصاحبه و مصاحبه شد.

الکاظمی و صالح همچنین اقدامات و آمادگی های همه بخش ها برای اجرای انتخابات زودهنگام و هر آنچه که شفافیت فرایند انتخاباتی و امنیت آن را در راستای بیان اراده رای دهندگان عراقی تضمین می نماید، آنالیز کردند.

باسم خزعل نماینده مستقل مجلس عراق، پیش از این گفت که وجود اختلاف میان احزاب و جریان های سیاسی در بعضی از بخش های قانون دادگاه فدرال اجرای انتخابات مجلسی زودهنگام را به تعویق می اندازد. دولت هم اکنون در بدترین مرحله به سر می برد و با وجود اینکه زمان برگزاری انتخابات را مشخص کرد، اجرای آن در سایه وجود موانع قانونی متعدد ممکن نیست.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، روز دهم مرداد در سخنرانی تلویزیونی گفت دولتش میخواهد تا انتخاباتی زودهنگام را در تاریخ ششم ژوئن سال 2021 برگزار کند و به همین منظور از تمامی عراقی ها خواست به منظور ایجاد تغییرات در صحنه سیاسی کشور به پای صندوق های رأی بفرایند.

این در حالی است که محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق، خواهان برگزاری انتخابات زودتر از موعدی شد که الکاظمی مشخص نموده و بر اجرای ماده 64 قانون اساسی عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی و برگزاری جلسه علنی فوق العاده با حضور رؤسای سه قوه این کشور و گروه های سیاسی تاکید نمود.

گروه ها و شخصیت های مختلف عراقی از اقدام نخست وزیر این کشور در مشخص زمان انتخابات زودهنگام استقبال کردند. ، باشگاه خبرنگاران

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 22587

به "گفتگوی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق درباره برگزاری انتخابات زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق درباره برگزاری انتخابات زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید