ابتدا بازخوانی و بازاندیشی بعد بازآفرینی ، شرایط شهرداری ها در نظرسنجی رضایتمندی دستگاه های اجرایی

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با بیان اینکه در حوزه شهرسازی و اداره شهرها به یک بازخوانی و بازاندیشی نیاز داریم و بعد بازآفرینی گفت: لازم است یک بازگشت به گذشته و هویت خود داشته باشیم، چرا که توجه به ثروت های معنوی گذشته می تواند آینده را برای ما روشن کند.

ابتدا بازخوانی و بازاندیشی بعد بازآفرینی ، شرایط شهرداری ها در نظرسنجی رضایتمندی دستگاه های اجرایی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر مهدی جمالی نژاد صبح چهارشنبه در اولین همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری، عوامل مؤثر بر بهره وری در مدیریت شهری را به دو گروه عوامل داخلی و خارجی تقسیم کرد و گفت: محیط و سیستم داخلی شهرداری و شورای شهری و فرآیندها، ساختارها و بهره گیری از فناوری ها از عوامل داخلی هستند و دستگاه ها و نهادهای اجرایی و شهروندان در گروه عوامل خارجی قرار می گیرند.

وی همچنین در تبیین محورهای کلیدی افزایش بهره وری، توجه به سه عنصر اصلی نیروی انسانی، سرمایه و فناوری را ضروری دانست و گفت: نیروی انسانی بهینه و مؤثر، سرمایه اصلی شهرداری است. بدیهی است که وجدان کاری و انضباط کاری در کلیه ماموریت ها و وظایف مدیریت شهری مؤثر است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با تاکید بر اصلاح فرآیندها و روش های مدیریتی به نتایج یک نظرسنجی درباره رضایتمندی در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: این رضایتمندی به دلیل پیچیدگی فرآیندها چندان مطلوب نیست. جمالی نژاد افزود: کنترل کیفی محصولات و خدمات در حوزه شهری از مواردی است که به افزایش بهره وری در عملکرد شهرداری می انجامد. شهرداری 350 خدمت به شهروندان ارائه می کند و همین تنوع خدمت و ماموریت نیازمند کنترل کیفی است.

وی استقرار نظام شفافیت حداکثری در مدیریت شهر و مدیریت دانش و اتکا به نتایج پژوهش ها و بهره گیری از متخصصان و استادان را ضامن پیاده سازی اصل حکمرانی خوب دانست و گفت: توانمندسازی مدیران و کارکنان، واگذاری امور و چابک سازی، نوآوری، فن آفرینی و کارآفرینی در شهر از دیگر عوامل افزایش بهره وری مدیریت شهری است.

جمالی نژاد از اصلاح فرهنگ سازمانی، سرلوحه قرار دادن کاهش هزینه ها، هوشمندسازی، استفاده از فناوری های نوین، بهره وری سبز با تلفیق بهبود بهره وری و حفاظت محیط زیست که به حوزه های توسعه بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر، معماری سبز، مدیریت آب و مدیریت پسماند و... می انجامد، به عنوان مؤلفه های افزایش بهره وری در شهرداری نام برد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در بخش دیگر سخنانش گفت: هر شهر و جامعه که گذشته و میراث اصیل و معنوی و ثروت های غنی را فراموش کند، در آینده هم نمی تواند درست تصمیم گیرد. مشکل اساسی ما این است که امروز بسیار شتابزده در شهرسازی و معماری عمل می کنیم و حرکت ما در حوزه شهرسازی و معماری شهری از یک اندیشه و مکتب اصیل سرچشمه نمی گیرد.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه در مبحث تمدن و شهرهای ایرانی اسلامی بحث بهره وری هم وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه شهری و شهرسازی و اداره شهرها به یک بازخوانی و بازاندیشی نیاز داریم و بعد بازآفرینی. در شهرهای اسلامی، عناصر و مفاهیمی نظیر عبودیت، میانه روی، سلسله مراتب و... و همچنین بهره وری وجود دارد. دانشگاه های هاروارد و کنتاکی دارند روی شهرهای اسلامی کار می کنند؛ گذشته پرافتخار ما را می گیرند و با بیان جدید برای ما طرح می کنند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10828

به "ابتدا بازخوانی و بازاندیشی بعد بازآفرینی ، شرایط شهرداری ها در نظرسنجی رضایتمندی دستگاه های اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتدا بازخوانی و بازاندیشی بعد بازآفرینی ، شرایط شهرداری ها در نظرسنجی رضایتمندی دستگاه های اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید