خبرنگاران آمریکا برای دستگیری رییس دیوان عالی ونزوئلا جایزه معین کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزارت خارجه آمریکا، رییس دیوان عالی ونزوئلا را تحریم و برای اطلاعات منجر به دستگیری یا محکومیت او جایزه معین کرد.

خبرنگاران آمریکا برای دستگیری رییس دیوان عالی ونزوئلا جایزه معین کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه در بیانیه ای اظهار داشت که واشنگتن برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا محکومیت مایکل خوزه مورنو پرز رییس دیوان عالی ونزوئلا گردد، 5 میلیون دلار جایزه می دهد.

پمپئو همچنین با متهم کردن مرنو پرز به مشارکت در فساد گسترده و جرم های سازمان یافته فراملی، گفت که آمریکا او و همسرش را به این دلیل مورد تحریم قرار داده و از مسافرت آنان به ایالات متحده جلوگیری می نماید.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که مورنو پرز در مقام صدارت دیوان عالی ونزوئلا اقدام به دریافت پول نقد و ملک به عنوان رشوه برای تاثیرگذاری در نتیجه پرونده های مختلف در دادگاه های این کشور نموده است.

آمریکا در فروردین ماه ضمن اتهام زنی به نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا و بسیاری دیگر از مقام های این کشور، رییس دیوان عالی ونزوئلا را به پولشویی متهم کرد. واشنگتن پیشتر نیز در سال 2017 مورنور پرز و هفت تن دیگر از اعضای این دیوان را تحریم و اموال آن ها را توقیف کرد.

واشنگتن پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در سال 2018 که به پیروزی مجدد مادورو ختم شد، این انتخابات را تقلبی دانسته و مادورو را غاصب قدرت خواند. پس از آن آمریکا حمایت خود را از خوان گوایدو رییس مجلس ملی و رییس جمهوری خودخوانده ونزوئلا اظهار داشت.

از آن موقع دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به سیاست و اقتصاد ونزوئلا دریغ ننموده و افزون بر تحریم مالی علیه این کشور، موانع مختلف دیپلماتیک نیز برای کاراکاس از جمله در نیویورک که مقر سازمان ملل است برای آن ایجاد نموده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20224

به "خبرنگاران آمریکا برای دستگیری رییس دیوان عالی ونزوئلا جایزه معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا برای دستگیری رییس دیوان عالی ونزوئلا جایزه معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید